Gå til innhold

Fikk feil på minnet i Memtest. Hva nå?

Tandamram

Anbefalte innlegg

Bygde meg en ny maskin til å ha på kontoret hjemme, og har opplevd at den til tider er ustabil og at det er arbeidsoppgaver den ikke takler. Maskinvare på denne er følgende:

AMD Athlon 64 X2 4600+

M2N SLi Deluxe

2x1GB OCZ Nvidia SLI XTC PC6400

GeForce 8600 GTS

Samsung Spinpoint 500GB

Vista Ultimate x64

Som sagt så har denne vært ustabil fra starten av, og etter noen blåskjermer med litt forskjellig informasjon i går bestemte jeg meg for å kjøre Memtest86 i dag.

Har hatt brikkene i Slot A1 og A2 på hovedkortet, altså i Dual, og fikk en error mens jeg kjørte Memtest. Fjernet den ene brikken, og da kjørte jeg gjennom 2 passes uten noen feil. Når jeg byttet brikker, derimot, fikk jeg hele 7 feil på én pass. Brikken sto i samme slot som den andre hadde stått, så jeg har utelukket feil på hovedkortet. Denne brikken er rett og slett fucka.

Men hva nå? Er det bare å henvende seg til nettbutikken (i dette tilfellet MPX) og sende i retur? Må jeg sende begge brikkene? Hvis noen har erfaring fra lignende situasjoner, så setter jeg pris litt feedback her. Jeg kommer selvfølgelig til å ta kontakt med MPX.

Håper noen kan komme med innspill. Imens må jeg bare tåle å kjøre med én brikke og håpe at dette løser seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ugh, skjønner det, jeg og. Er bare litt frustrert over situasjonen. Hvis jeg må sende inn begge brikkene bestiller jeg nye før jeg sender dem. Gidder ikke å gå en uke eller to uten data.

Svaret på posten min sier seg egentlig selv, men hvis noen har lignende erfaringer så setter jeg pris på at dere deler dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...