Gå til innhold

Noen som vil hjelpe en Dreamweaver-nybegynner?

Anbefalte innlegg

HJELP! Har ingen tidligere erfaringer med web-programmer, men tenkte jeg skulle prøve meg på å lage noen sider i Dreamweaver. Begynte med å lage en template til å basere resten av sidene på. Problemet oppsto da jeg skulle lage menyen. Da denne skulle være bilder, tenkte jeg "Navigation Bar"-funksjonen kunne funke bra. Lagde menyen ferdig med Up, Down og Over-bilder + linker og fine greier. Og alt fungerer helt fint i sidene som er basert på templaten, BORTSETT FRA at down-bilde kun blinker når jeg trykker på knappen, for så å gå over til Up-bildet igjen... Hvordan i all verden kan jeg få Down-bildet til å bli stående? Setter stor pris på om det er et svar på dette som ikke involverer så mye koder og HTML-programmering, men det er kanskje ikke mulig å lage alt i Design-view ;-)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Lær deg HTML, CSS og eventuellt Javascript slik som oss andre. Så slipper du å bruke dyre programmer slik som Dreamweaver og bare fantasien setter grenser for hva du kan lage.

Han spør om hjelp til Dreamweaver, så da bør du ikke dra inn at han skal sette seg inn i HTML og alt det som tar såååå lang tid. Er ikke alle som orker å ta seg tid til det. Noen vil ha det enklest mulig.

Jeg er også nybegynner i Dreamweaver. Brukte GoLive før, men har nå fått CS3 så tenkte jeg skulle se litt på Dreamweaver. Når jeg opnet program forstod jeg ikke masse. Skulle tro det var noe likt GoLive, men det syns ikke det var så likt.

Noen som vet om gode sider en kan lære seg Dreamweaver? Tutorials osv.

Lenke til kommentar

Det problemet du beskriver ligger med stor sannsynlighet i kodingen. Hvis du ikke skjønner noe av html og slikt så må du nok finne deg en modul/plug-in som fungerer. På dreamweavers community sider finnes det veeeldig mange små programmer som gjør akuratt det der du snakker om.

link

Endret av Tallyho
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...