taese Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Hei. En kamerat av meg har kjøpt ein STK VS 20 effekrforsterker, han har også reciver, så det er bare høytalerene som mangler. Effektforsterkeren er oppgitt til å yte : 2 x 1000W @ 2 ohms 2 x 800W @ 4 ohms 2 x 450W @ 8 ohms. Noen som har noen tips til noen ikke alt for dyre høytalere som den klarer drive ganske godt ? Har selv tenkt på CV VE-15F. Pris helst ikke over 6000. Går på skule ser du Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 (endret) Den forsterkeren driver nok alt det du kan skaffe for 6000 kroner. CV VE-15F vil den uten problemer dra fint, men jeg tro at CLS-serien er av bedre lyd og byggekvalitet enn VE-serien. Så CLS 12 eller 15 vil nok være bedre lydmessig. Men du kan jo se på bruktmarkedet etter noen høyttalere du liker der. Du finner mye spennende der EDIT: et par høyttalere som er veldig mye mer velspillende enn CV, og som samtidig leverer godt med trøkk: B&W DM604 S2 Endret 14. januar 2008 av Bluum Lenke til kommentar
taese Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 Hvor store høytalere klarer den dra da ? Klarer den CV CLS 215 ? Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Det vil jeg tro, men personlig ville jeg heller kjøpt B&W DM604 Det er en mye mer detaljert lydende høyttaler som vil gi mye mer "korrekt" og behagelig lyd. Den har to 7" basselementer i hver høyttaler, og en like stor mellomtone, samt en fryktelig god diskant. Kanskje ikke like tøff på fest, men mye penere i stua eller på gutterommet. Bare som et råd ... Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 EDIT: et par høyttalere som er veldig mye mer velspillende enn CV, og som samtidig leverer godt med trøkk: B&W DM604 S2 Syns B&W fortjener bedre enn en PA forsterker :\ Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Jojo, men nå har han allerede forsterker, og ser etter en god høyttaler. Så lenge det er lite støy og forvrengning så bør det gi et godt resultat. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Vis det er bass og trøkk du vil ha så går du for CV. Vil du ha klar lyd med mindre bass så går du for B&W. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Har jo egentlig satt standaren med en PA forsterker, så da er vel kanskje CV eller noen PA høyttalere en god idè. Lenke til kommentar
taese Skrevet 15. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2008 Var eit party annlegg eg hadde tenkt meg ja, så det må bli noe med god bass og noe som spiller høyt så går nok for Cerwin Vega Liker trøkke de har Det er ikke så farlig om det ikke er den peneste og mest presise lyden i de, bare di spiller høyt med god bass Lenke til kommentar
phax Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Vær litt snill med deg selg og ta fem minutter til å skumme gjennom denne testen. Så tar du og titter på disse høyttalerene. Tror ikke du kommer til å angre. Lenke til kommentar
taese Skrevet 15. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2008 Skal de liksom spille med mer trøkk enn CV CLS 15 ? :O Lenke til kommentar
phax Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Har hørt de selv og ja kan bekrefte at de spiller latterligt høyt og med mye trøkk. Har blant annet testet de på en Hegel H200 på volum 99, som forsåvidt er maks volum, uten at høyttalerne engang ga antydninger til at de var i nærheten av og gi seg. Lenke til kommentar
taese Skrevet 15. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2008 Det skal det være respekt av :O Har selv hørt både CLS 15 og VE 15 med skikkelig effektforsterker, 1,5 kw fra cerwin vega. Og med de på fullt så hamra det og slo i brystet deilig følelse:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå