Luhr Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 (endret) Etter jeg bestilte GeForce 8600 gts blir spill som krever litt, laggete og går ikke glatt. Noen som har noen forslag til hvorfor kortet ikke yter som det skal ?? vsync er av. Etter min mening vil jeg tippe at det er noen andre komponenter i PC-en som ikke klarer å takle dette kortet? (strømforsyningen kanskje på 300watt?) bilde av innstillingene: http://img88.imageshack.us/img88/9830/lolololoololju3.png Endret 14. januar 2008 av Luhr Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 (endret) Nå er ikke 8600GTS et spesielt krafitg kort. Det kan være du har noe problem, men kanskje du forventer for mye av kortet. Prøv å kjør noen benchmarks og sammenlign med resultater på diverse nettsider. EDIT: Du burde liste opp din maskinvarespesifikasjon. Endret 14. januar 2008 av mrNilsen Lenke til kommentar
Luhr Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 Kraftig nok til å kjøre Counter-Strike uten problemer i det hele tatt. PC spesifikasjoner: Prosessor (CPU): Intel Pentium 4-Prosessor 515 Minne (RAM) : 1024 MB Hovedkort: Asus PTGD1-LA Strømforsyning: 300 watt (vet ikke utgiver) Harddisk: 300 GB Skjerm: d700 Packard bell 17' CRT (10 år gammel elns) Lenke til kommentar
Gorgmeister Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 (endret) Du har vell ikke tilfeldigvis hatt noen problemer med driverne? Har samme kortet selv, og hele dritten er bare en eneste klagesang. Det har vært feil på det hele tiden og jeg har vurderer å sende det inn så snart jeg får sjansen. Jeg opplever det ellers som et ganske kraftig kort, men jeg er ingen ekspert heller da, jeg bare spiller veldig mye. Du har lite ram og liten strømforsyning, kanskje dette er problemet ditt!? Edit: Du har forresten postet tråden i feil kategori. Siden du vet at skjermkortet er feilen skulle denne vært i Skjermkort-kategorien. Les reglene før du poster. Endret 14. januar 2008 av Gorgmeister Lenke til kommentar
Luhr Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 (endret) Vel, det fungerer vertfall ikke slik det skal. Har ikke hatt problemer med driverne til skjermkortet. Har sterk mistanke om at strømforsyningen er for liten. Om det finnes moderator her er det bare å flytte tråden. Endret 14. januar 2008 av Luhr Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Jeg vil tro veldig sterkt at den strømforskyningen hvertfall har NOE å gjøre med at det ikke yter som det skal. 300 watt er ike for mye for å si det slik, og selv om det ikke er det beste korte på markedet krever det sitt... Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 8600GTS drar max 47W, det bør vel gå. Men avhengig av hva slags 300W strømforsyning det er selvfølgelig. TDP til Pentium 515 er 84W, så noe i det området trekker den vel. Teoretisk sett skal 300W være greit for det oppsettet. Hvilke spill er det som går tregt da? De aller nyeste, eller også gamle? Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Ok, trodde du mente noe mer moderne spill da du sa spill som krever litt "Etter jeg bestilte GeForce 8600 gts blir spill som krever litt, laggete og går ikke glatt." Da kan du nok se bort ifra det jeg sa. Jeg trodde nemlig at du forsøkte å spille moderne og krevende spill med et grafikkort i nedre klasse. Lenke til kommentar
christoffers Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Les på pakken.. tror 8*** kortene krever over 400w PSU! Lenke til kommentar
Luhr Skrevet 15. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2008 (endret) Jeg skal bare bruke PC-en til CS 1,6 innenfor spill. kjører 60-80 fps(ustabilt) istedenfor 100fps for de som vet hva jeg snakker om (kort sagt lagger det) selv om jeg har riktig innstillinger o.s.v i både cs og i nVIDIA control panel. står på pakken at kortet krever minst 400 watt og jeg har 300 watt. Der har vi nok problemet. Endret 15. januar 2008 av Luhr Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 En 300W av godt merke kan klare det, men nå spørs det hva du har. Om du vil bytte PSU og se om det hjelper, så kan du jo det, det er jo noe man oppgraderer til en gang uansett. Lenke til kommentar
Luhr Skrevet 15. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2008 Så inne i strømforsyninga. Merket er "bestec" om dere blir klokere av det. Lenke til kommentar
a_sondre Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 (endret) skaff deg noe bedre, ta gjerne i "litt" når det gjeler strømforskyning. Er ikke vits i å kjøpe noe som er på grensen i dag. Corsair, mist, thermaltake++ finnes mange kjente gode merker Husker jeg slet å få mitt 1900xtx kort til å virke en gang, da var et psu som var problemet. Endret 15. januar 2008 av a_sondre Lenke til kommentar
Luhr Skrevet 15. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2008 Har allerede bestilt denne http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=80945 ;) Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 (endret) Så inne i strømforsyninga. Merket er "bestec" om dere blir klokere av det. Kan ikke finne noen konkrete specs, men regner med det er et billigmerke. (Koster ca $30 i USA). Som nevnt, Corsair er et populært merke i dag. Vet ikke hva du har å bruke av penger, men 450W-utgaven skal t.o.m være nok til det oppsettet. Edit: Ok, du har bestilt noe allerede. Endret 15. januar 2008 av Smirnoff Lenke til kommentar
christoffers Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 se der ja Versegod for hjelpen ! -Christoffer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå