Sopps Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Hvem er det som bestemmer livet ditt? og hva er egentlig livet? når mann er 6 år så starter mann på skole og blir først ferdig når mann er 17-18 år. så skal man studere. og etter det så er det ut i jobb for å tjene penger. så vil du ha et friår som du ville ha før utdanninga eller noe. er det så lurt? så er det vil man jobbe hele livet? hva med en pause? gjøre en annen jobb kanskje? kanskje til en u-land for å hjelpe å bygge opp landet kanskje? så hvem bestemmer livet ditt? er det regjeringen? eller du? ville du ikke gått på skolen? elle hva med et fast friår før man starter på utdanninga som gjelder for hele landet? skriv hva dere syns. diskuter for livet og vis hva du har gjort på skolen. Lenke til kommentar
Sopps Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 er alle her fornøyd med livet sitt. alle bestemmer over deg? Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 du står fritt til å gjøre hva du vil men alle valg har jo selvsagt konsekvenser som dem rundt deg bestemmer. Lenke til kommentar
Stinkey Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Jeg er ganske fornøyd med livet mitt. Jeg gjør det jeg vil og det jeg må for at både jeg og samfunnet rundt meg skal klare oss gjennom hverdagen. Har et lite motto til sammenhengen: "Andre kan si hva de mener, men det tar jeg bare som forslag før JEG bestemmer meg for hva jeg skal gjøre." Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Hvem er det som bestemmer livet ditt? og hva er egentlig livet? (...) så hvem bestemmer livet ditt? er det regjeringen? eller du? ville du ikke gått på skolen? elle hva med et fast friår før man starter på utdanninga som gjelder for hele landet? Jeg ville ikke gått på skolen hvis jeg hadde fått bestemme det når jeg gikk på barneskolen eller ungdomsskolen for eksempel, regjeringen vet bedre enn en liten unge, og derfor er det bestemt at man skal gå ut ungdomsskolen enten man vil det eller ikke. Fram til videregående har regjeringen tvingt folket til å gå på skole, men etter dette er det frivillig om man vil fortsette. Det er mange forskjellige ting å gjøre på dette punktet, og man burde gjøre det man selv vil, og ikke gå 3 år allmenn med matte, fysikk og kjemi bare fordi foreldrene vil det. Når det gjelder friår så er det egentlig ikke det, det er som oftest folk som drar inn til førstegangstjeneste etter videregående istedenfor å utsette det etter man har studert ferdig. Du bestemmer hva du vil gjøre med utdanningen din når du ferdig med ungdomsskolen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå