Gå til innhold

Hjelp til valg av HK, står mellom 3 kort.

Sillion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du ikke absolutt må ha SLi så ville jeg valgt Gigabyte kortet eller Abit kortet som ligger i handlevognen.

MSI kortet er forøvrig helt greit, har det selv. Klokker ok og er stabilt, men tror Abit og Gigabyte kortene er hakket bedre. Gigabyte kortet er forøvrig meget enkelt å klokke om de ikke har forandret så mye fra P965 versjonen av kortet.

Det er forøvrig bare Evga 680i A1 versjonen som fungerer bra til overklokking av Quad.

Lenke til kommentar
Om du ikke absolutt må ha SLi så ville jeg valgt Gigabyte kortet eller Abit kortet som ligger i handlevognen.

MSI kortet er forøvrig helt greit, har det selv. Klokker ok og er stabilt, men tror Abit og Gigabyte kortene er hakket bedre. Gigabyte kortet er forøvrig meget enkelt å klokke om de ikke har forandret så mye fra P965 versjonen av kortet.

Det er forøvrig bare Evga 680i A1 versjonen som fungerer bra til overklokking av Quad.

agreed

Lenke til kommentar

Med andre ord, det jeg har i vogna fra før av, er det der jeg bør gå for?

Og for å dobbelsikre, det støtter sli det også? :p

Synes det hadde vært greit med sli ja... slik at en kanskje kunne kjøpt samme skjermkort hvis ytelsen på grafikkfronten begynner å dette. Selv om jeg ikke har peppling på hvilken ytelse forskjell det har og kjøre 2 skjermkort i sli.

Lenke til kommentar

Det støtter IKKE SLi.

Jeg sier enten Abit eller Gigabyte kortet ikke at det ene er bedre enn det andre.

Om du ikke har planer om SLi i umiddelbar fremtid er det lite hensiktsmessig å kjøpe et kort som støtter Sli, da det om ikke lenge ganske sikkert vil finnes grafikkort som yter bedre enn 2 8800GT i SLi.

Ytelsesforskjellen mellom et enkelt kort og SLi varierer fra 0 til ca 80 prosent?!, og avhenger av spill. Sjekk støtte i de spillene du liker/har tenkt å kjøpe.

Største ulempen med SLi hovedkort i dag er problemer med overklokking av Quad prosessorer, EVGA 680i A1 er et unntak. Så om du ikke bryr deg noe særlig om overklokking så kan du sikkert velge et SLi kort. Men det blir gjerne litt dyrere. Du trenger også en forholdsvis kraftig PSU for å drive Quad og 2x8800GT i SLi.

Mener selv at om en vurderer kriteriene pris, ytelse og framtid så er Et Intel P35 kort et meget bra valg, med det minus at du ikke får SLi støtte.

Endret av heisann80
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...