Gjest mann56 Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Jeg er en mann på 56 år. Jeg drikker så og si hver dag. 3-5 bokser med øl (5-7% alk.) og 1 dl. brennevin mer eller mindre. (26%- 40% alk.). Er jeg alkoholiker eller har jeg et alkoholproblem? Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Jeg ville sagt alkoholproblem, en alkoholiker drikker mer konstant hele dagen. Lenke til kommentar
QBab Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 (endret) Syns å huske at definisjonen på alkoholiker var noe sånt: "En som må innta alkohol hver da for å klare dagens gjøremål" Drikker du får å få en liten rus eller for smakensskyld? Uansett, fant en liten artikkel angående temaet. http://www.sundhedsguiden.dk/illness.aspx?...mp;article=1228 Endret 14. januar 2008 av QBab Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Det kommer litt an på hvor mye man veier og, er man liten og tynn, skal det ikke mye til for å bli rusa. Lenke til kommentar
QBab Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Det kommer litt an på hvor mye man veier og, er man liten og tynn, skal det ikke mye til for å bli rusa. Uansett så vil jeg si han har et alvorlig alkoholproblem/ er alkoholiker. 4-5 øl og sprit hver dag er nødt til å gå hardt over både kropp og sjel. Er du fremdels i arbeid? Hadde jeg vert deg ville jeg tatt kontakt med lege og evt. blitt henvist til psykolog. Viss du er interessert så har jeg en del alternative metoder på lager som hjelper mot alkoholisme. Nå har jeg ikke prøvd det selv, men en lignende teknikk for å slutte å røyke noe som jeg forsåvidt har klart Grunnen til at jeg sier det er at jeg ikke har noe tro på måten psykologer jobber nå til dags. Lenke til kommentar
Gjest mann56 Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Får prøve å svare på spørsmålene jeg ble stilt. Jeg veier rundt 95-100 kilo, har fortsatt arbeid og jeg drikker for å slappe av/litt rusa. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Hva skjer hvis du ikke drikker? Klarer du det, eller blir "suget" for stort? Lenke til kommentar
Gjest mann56 Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Hva skjer hvis du ikke drikker? Klarer du det, eller blir "suget" for stort? Klarer det noen dager, men... Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Er vel det som er definisjonen på alkoholproblemer. Hvis man ikke klarer å legge fra seg flaska, men istedet for et "sug" etter å drikke kan man vel betegnes som "alkoholiker". Siden du klarer deg i noen dager er det nok ikke så veldig ille, men jeg hadde helt klart vurdert å søke litt hjelp. Dette er ikke spesielt sunt for kroppen, ei er det ideelt sånn psykisk sett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå