Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Apellativ Tekst - Pet Rock!

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har fått en oppgave på skolen om å skrive en appellativ tekst der jeg skal selge et helt unødvendig produkt og jeg lurte på om noen av dere her på forumet kunne hjelpe meg litt.

For de som ikke vet hva en appellativ tekst er så er det en tekst som prøver å overbevise deg om noe.

Jeg valgte da en produkt som jeg tror har et stort potensiale;"Pet Rock". :love:

PetRock-550c.jpg

Det som følger med er; En treningsmanual.

Et varmt og godt rede til steinen.

Boksen det hele kommer i og selfølgelig Steinen selv.

Det jeg trenger deres hjelp til er å selge dette produktet på best mulig måte!

Jeg trenger attraktive adjektiver og superlativer som kan friste enhver kunde til å kjøpe dette utrolige kjæledyret.

Dere kan også komme med tips til hvordan jeg skal selge dette produktet på best mulig måte viss dere vil. :)

mvh Martin aka Noobish Geek

Endret av Noobish Geek
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
humor tekst.

du kan si at den ikke trenger en do å gå på. den er rolig av seg. den elsker kos og trenger en omsorgfull person.

er det sånt du mener?

Jepp.. Slikt jeg vil ha! Jeg ville også likt å høre noen litt ubrukte/uvanlige adjektiver og superlativer. ;)

Lenke til kommentar

Superlativ er en av formene for gradsbøying av adjektiv.

God (positiv)

Bedre (komparativ)

Best (superlativ)

"Superlativ" er et av de mest misforståtte ordene i norsk. Det virker som om over halvparten av alle norsk-brukere tror at ordet har noe å gjøre med "supert", "veldig bra" eller lignende. Men "dårligst" og "tregest" er også superlativer.

Endret av H80
Lenke til kommentar

følg treningsmanualen. Pet Rock elsker å hoppe. ps. den trenger bare et lite dytt for å komme i gang.

hvor kjøpe Pet Rock fordi den er ikke som alle andre kjæledyr/steiener. Den er oval polert øyne. ps ved kjøp av treningsmanual utgave 2 så får du med en gratis blå tusj. krav: skal du ha treningmanual utgave 2 så er det krevd en blå tusj til øyner.

i treningsmanualen er det synskrevende øvelser du ser.

forand litt på tekset. finn andre ord bruk det jeg ha sakt tidligere så syns jeg du har en del.

Lenke til kommentar

Ja, det er dette jeg har gjort hittil. Kanskje noen har noen tips til forbedring eller skrivefeil.

Tidlig på 70’tallet ga Gary Dahl ut et revolusjonerende produkt ut på markedet som forandret verden som vi kjenner i dag. Gary Dahl ble verdenskjent og millionær på snaue 4 måneder.

Nå har endelig dette produktet ankommet Norge! Ja, Du hørte riktig det ultimate kjæledyret har nå blitt lansert i Norge; ”PET ROCK” er tingen enhver Nordmann mangler.

Ja, kanskje du er en av de mangfoldige nordmenn som mangler noen i livet sitt.

Noen å gå på de lange ensomme skiturer med? Men finner ikke helt den riktige?

En eller annen som vil gjøre live ditt komplett?

Forbered deg på et produkt og en venn som vil åpne dine øyne for en helt ny og revolusjonerende verden. En som vil være der å ta deg imot når du faller – PET ROCK.

Du er kanskje lei av å mate hunden og kanskje mosjonere hver dag?

Ja, da er det kanskje på tide å kvitte seg med menneskets bestevenn og anskaffe seg

Et totalt uforpliktet kjæledyr!?

Ja, med Pet Rock trenger du ikke å bekymre deg over at du er uinformert eller at du ikke er forberedt over å ta et slikt stort ansvar. For å gjøre alt dette lettere for deg vi med en helt ny og heldekkende manual om alt du trenger å vite. Ja, Du hørte riktig absolutt ALT du trenger å vite er i den 300 sider tykke trenings og foringsmanual. Alt fra din nye bestevenns sosial liv til foringsbehov.

Viss du ringer i akkurat dette øyeblikk hiver vi med en flunkende ny trenings manual

versjon 2 på hele 700 sider med ny og interessant informasjon om din nye livslange partner.

Alt dette og en partner som varer livet ut for bare 499! Ja, du hørte riktig BARE 499!

KJØP DIN PET ROCK I DAG!

En enklere vei til lykke finnes ikke. Pet Rock….

copyrights - Noobish_geek

Endret av Noobish Geek
Lenke til kommentar
Ja, det er dette jeg har gjort hittil. Kanskje noen har noen tips til forbedring eller skrivefeil.

Tidlig på 70’tallet ga Gary Dahl ut et revolusjonerende produkt ut på markedet som forandret verden som vi kjenner i dag. Gary Dahl ble verdenskjent og millionær på snaue 4 måneder.

Nå har endelig dette produktet ankommet Norge! Ja, Du hørte riktig det ultimate kjæledyret har nå blitt lansert i Norge; ”PET ROCK” er tingen enhver Nordmann mangler.

Ja, kanskje du er en av de mangfoldige nordmenn som mangler noen i livet sitt.

Noen å gå på de lange ensomme skiturer med? Men finner ikke helt den riktige?

En eller annen som vil gjøre live ditt komplett?

Forbered deg på et produkt og en venn som vil åpne dine øyne for en helt ny og revolusjonerende verden. En som vil være der å ta deg imot når du faller – PET ROCK.

Du er kanskje lei av å mate hunden og kanskje mosjonere hver dag?

Ja, da er det kanskje på tide å kvitte seg med menneskets bestevenn og anskaffe seg

Et totalt uforpliktet kjæledyr!?

Ja, med Pet Rock trenger du ikke å bekymre deg over at du er uinformert eller at du ikke er forberedt over å ta et slikt stort ansvar. For å gjøre alt dette lettere for deg vi med en helt ny og heldekkende manual om alt du trenger å vite. Ja, Du hørte riktig absolutt ALT du trenger å vite er i den 300 sider tykke trenings og foringsmanual. Alt fra din nye bestevenns sosial liv til foringsbehov.

Viss du ringer i akkurat dette øyeblikk hiver vi med en flunkende ny trenings manual

versjon 2 på hele 700 sider med ny og interessant informasjon om din nye livslange partner.

Alt dette og en partner som varer livet ut for bare 499! Ja, du hørte riktig BARE 499!

KJØP DIN PET ROCK I DAG!

En enklere vei til lykke finnes ikke. Pet Rock….

copyrights - Noobish_geek

Jeg har bare merket ord og setningsdeler jeg mener det er feil i med bold, så kan du kikke litt på det.

Jeg er ikke sikker på om den munltlige måten å skrive på med "Ja, ......" fungerer så godt når det er skriftlig. Jeg hadde prøvd å gjøre dette på en annen måte om jeg var deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...