delete_this_account Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 Har tenkt å vannkjøle systemet mitt med denne pumpa. Lurer derfor om den er kraftig nok til å kjøle begge prosessorene, chipset og grafikk-kort(inkl.minne)? Skal kjøpe geforce3 ti200. Har ellers tenkt å bruke ventiler for å begrense vanngjennomstrømningen der det trengs (chipset+grafikk-kortet). Må kanskje ha to pumper i paralell? Lenke til kommentar
MeG^ Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 visst du har penger ville eg uten tvil gått for 2 stk. pumper. Pumpe nr1: kjøler ned CPU1 og skjermkort i serie Pumpe nr2: kjøler ned CPU2 og hovedkort i serie dette ville eg gått for. Lenke til kommentar
delete_this_account Skrevet 8. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2002 Penger er jo ikke stort problem, må jo bruke dem før staten tar dem... :smile: Men hvor mange grader lavere kan jeg få dette systemet? Har en stor radiator som skal ligge i toppen av toweret (ca 15x40cm), og fire 8cm vifter som suger inn luft og presser den ut gjennom radiatoren. Lurer på om det er hensikt å bruke 2 pumper? Det blir kanskje 2 grader kaldere....Eller 5-10? Har også ei 230v 16cm vifte som jeg tenkte å montere i bunnen. [ Denne Melding var redigert av: Hellstorm på 2002-01-08 19:09 ] Lenke til kommentar
Zabre777 Skrevet 8. januar 2002 Del Skrevet 8. januar 2002 Hei Den pumpa du nevnte har en kapasitet på 600 l/min, Det holder til ditt bruk.. Det som derimot lønner seg er å lage to kretser (som nevnt tidligere) med en cpu i hver krets. Jeg tenker f.eks. på et Y-ledd ut fra pompa. Det er da greit å ha lik motstand i de to kretsene sånn at det ikke går mye mer vann i den ene kretsen. Radiator i toppen av kabinettet er kult. Sjekk ut dette Koolance-kabinettet: http://www.hardocp.com/reviews/cooling/koo...ce2/index3.html Legg merke til plassering av vifter rundt radiatoren. To vifter i toppen trekker faktisk kald luft ned i radiatoren og en annen skyver ut. Ganske genailt! Den lufta som blir blåst ut oppe i kabinettet er varmere enn den som kommer inn (utrolig konklusjon eller hva :smile:. Dermed er det lurt å trekke luft inn ved radiatoren.. Søren til skravling på meg i dag! Beklager så meget og lykke til! Henning Pedersen [ Denne Melding var redigert av: Zabre777 på 2002-01-08 19:13 ] Lenke til kommentar
delete_this_account Skrevet 8. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2002 Hei, og takk for svar.. Det er vel 600 liter i timen pumpa gir....?? :smile: det blir 10 liter i minuttet og 1.67dl i sekundet. Skal vel være nok.?.? Tenkte på 3 y-kretser, en splitter først i 2, så splittes hver av disse i 2, slik at jeg har 4 utganger fra pumpa, 2 til prosessorene, en til chipset, og en til gfx-kort. Har også ei peltier-brikke liggende, som jeg tenkte å kjøle ned vannet med via ei vannblokk etter det har passert radiatoren (er dette smart?). Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Hellstorm: Skal snart dra til med det samme opplegget. Planlegger å vannkjøle PSU med vannet fra chipsetet. Si fra om dine erfaringer men montering, vifter mm... Har stort sett planene klare, men gode ideer er alltid velkomne. Planlegger å kjøre vannet 2 ganger gjennom radiatoren, med et y - ledd på inn og uttak, slik at ca 50% av vannet ut "resirkuleres" og er med på å kjøle inngående vann. Viftene kan da kjøre på lavere RPM, og støyer mindre. Synspunkter mottas med takk. Lenke til kommentar
eSik Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Hvorfor vannkjøle det systemet? Tar jeg helt feil, eller er det slik at Tyan kort ikke har mulighet for overklokking? Hvis du gjør det for å få et stillegående system har pumpa uansett lite å si bare de greier mere enn 200l/min.. Lenke til kommentar
delete_this_account Skrevet 9. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2002 esik: Hva mener du med 200lmin? Da må du ha ei j****g stor pumpe, for eheim 1048 klarer bare 10 litermin. (20 litermin for to pumper i paralell) Btw, systemet KAN overklokkes med et program som heter CPUFSB, og senere kommer det kanskje multiplier og voltjustering i bios (eller programmer som kan gjøre dette i windows). Only the time will tell. Det er også bra med vannkjøling på chipset, psu og gfx-kort. Lenke til kommentar
blackice Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Tror eSik bare hadde en skrivefeil der, skal nok være 200l/t. Men pumpa har jo lavere effekt desto høyere den må løfte vannet, men du kan vel stille effektiviteten på den? Da kan du jo bare se om det er noen nevneverdig temperatur forskjell hvis det ikke er det kan du dele opp og splitte i hytt og pine. Ossen er egentlig sånne dual systemer prestasjons messig? Leste en test av XP2000 et eller annet sted, den blei testet med dual hovedkort og vanlig samt opp mot en P4 2Ghz eller noe. Poenget var at ut ifra den testen så jeg det at dual hovedkortene var tregere på spill og generelt 3d applikasjoner, men raskere på regne oppgaver som f.eks ripping til mp3 (tror det var sånn, rettelser godtaes:)). Blei litt skuffet når jeg så det, har også hørt at de har dårlige OC egenskaper! Da lurer jeg egentlig på om det er noe å hente på dual systemer? Vurderte egentlig å sette opp et dual system som første data og degradere det jeg har/får av datautstyr til uka, men sånn det ser ut nå kan jeg ta til takke med det jeg får til uka alikevel. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 10. januar 2002 Del Skrevet 10. januar 2002 Dualsystemer ruler til rendring i 3D applikasjoner, men er kanskje ikke så rå på overklokking som single systemer. Alt etter behov... Tror at ytelsen vil vær ganske ok uansett Veter i spenning på Gigabyte's MPX hk, da dette skal ha exellente OC - egenskaper. Men hvis Tyan får hosta opp en skikkelig BIOS for oc'ing blir det Tiger. Dette kortet er tross alt 2. eller egentlig 3. generasjons MP - kort fra Tyan, og de fleste barnesykdommene er nok lukt vekk... Lenke til kommentar
eSik Skrevet 10. januar 2002 Del Skrevet 10. januar 2002 Beklager beklager :smile: en liten slavefeil i farta... Når det kommer til vannkjøling anbefaler jeg deg de nye produktene som Netconnection og Oik har fått inn... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå