TheNarsissist Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 (endret) Hei vi har en hytte 10 meter fra glomma mellom askim og sarpsborg. utenfor hytte så renner elva.Det er en slags lagune her med siv helt yterst.Det pleier ikke å være så dypt der om sommeren kansje 4 meter,men jeg rodde ut der en del ganger i sommer og tok med fiskestanga å kastet uti, fikk en diger gjedde,dagen etter også diger gjedde,men nå har jeg lyst til og teste fluefiske så tror dere det kommer til og funke der? Og hvis det vill det.Hvor kan jeg få kjøpt et billig fluefiske sett får en nybegyner? Endret 14. januar 2008 av andersio Lenke til kommentar
Korpmettaren Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Vent til våren, og sett på en svær gjeddeflue og kast rett ved sivet. Sier det nok bare pang, så er gjedda der. Ligger helt oppe i overflaten helt inne ved land da Billig fluefiskesett kan man vel få så og si over alt, men skal du fiske etter gjedde, så burde du nok ha noe som tåler litt. ville tippe fra 1500,- og oppover er ca pris du må ut med for å få en komplett stang. Gjeddestang og stang til fettfinnefisk er ganske forskjellige.. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 Vent til våren, og sett på en svær gjeddeflue og kast rett ved sivet. Sier det nok bare pang, så er gjedda der. Ligger helt oppe i overflaten helt inne ved land daBillig fluefiskesett kan man vel få så og si over alt, men skal du fiske etter gjedde, så burde du nok ha noe som tåler litt. ville tippe fra 1500,- og oppover er ca pris du må ut med for å få en komplett stang. Gjeddestang og stang til fettfinnefisk er ganske forskjellige.. Så jeg må ha en sterkere fluestang vist jeg skal bruke den til gjedde?Det blir ikke bare gjedde det er abbor der å,men er mest itrisert i og ta de store gjeddene Lenke til kommentar
Korpmettaren Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 jeg er ikke spesialist på fluestenger, men finnes lette, tunge, stive, myke osv.. Så det beste er nok å spørre på xxl, sportshuset eller noe. De har god peiling på hvilken type som egner seg. Skal nok klare å få noe fisk der så lege du får riktig stang. Men husk solbriller eller caps! Alt for fort å få flua i øyet. Selv for de drevne karene.. Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Send mail/ring eller møt opp hos Nordisk Fiskeutstyr å spør der Jeg er ingen ekspert på gjeddestenger men jeg anbefaler deg å prøve ut stenger før du går til innkjøp. En stang jeg synes er behagelig å kaste med trenger ikke å være behagelig for deg. Har hørt mye godt om Sage Launch som nybegynnerpakke uten å ha prøvd den selv. Ellers så kan du sjekke ut fluefiskesiden.no som kanskje er norges beste nettsted for fluefiskere og fluebindere og har et særdeles godt community. Lykke til! Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 15. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2008 Send mail/ring eller møt opp hos Nordisk Fiskeutstyr å spør der Jeg er ingen ekspert på gjeddestenger men jeg anbefaler deg å prøve ut stenger før du går til innkjøp. En stang jeg synes er behagelig å kaste med trenger ikke å være behagelig for deg. Har hørt mye godt om Sage Launch som nybegynnerpakke uten å ha prøvd den selv. Ellers så kan du sjekke ut fluefiskesiden.no som kanskje er norges beste nettsted for fluefiskere og fluebindere og har et særdeles godt community. Lykke til! Tusen takk for hjelpen Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Du trenger ikke noe fluestang for å fiske med flue. Du kan bruke din ordinære fiskestang med dupp, opphenger bak med flue i enden. Denne fluen kan være våt eller tørrflue, dette bestemmer du selv. Ei teleskopstang på 5-6 mtr er også grei å bruke. Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Hvilken stang endte med ? Liker du fluefiske kan du slå på TVNorge hver søndag 18.30 Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 17. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2008 Hvilken stang endte med ? Liker du fluefiske kan du slå på TVNorge hver søndag 18.30 Eh har ikke kommet så langt ennå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå