agalate Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Ja, hva disker du opp med når du virkelig slår deg løs på matfronten? Selv lager jeg lammelår med rødvinssaus og gratinerte poteter - kjempelett å lage! Eller nakkekoteletter lagt over hverandre i en ildfast form som står i timesvis og koser seg på 150'c servert med brokkoli og kokte poteter. Lenke til kommentar
Aces Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Sjokoladefondant som selvfølgelig er rennende og varm, med hjemmelaget vaniljeis med varme bringebær på toppen Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 En skikkelig wok-middag Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Indrefilet med ris, brokkoli og bernaisesaus Min yndligsrett også, hehe. Lenke til kommentar
Touch of Red Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Kyllingskiver med tacosaus og sprøstekte poteter. Gul ris og mais tilbehør. Helt sykt godt!! Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Om jeg virkelig skal brilijere på kjøkkenet å vise meg fra min beste side? Grandiosa og vaffler. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 når noen spørr meg om Hva lager du når du virkelig skal briljere? , så regner jeg med at jeg må svare med ting som er laget fra bunn av... , så grandiosa og toro sauser hører ikke hjemme med ordet briljere på kjøkken jarlsberg gratinert lammefilet , soppsaus urtestekte små delikatesse poteter , og stekte grønnsaker herlig ... menne hurtigbriljering på 10min ? fløte , hønsebuljong, hvitløk, sitronsaft , tagliatelle , og stekte kyllingbiter... , enkelt og grei mat på 10 min Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 (endret) Hmm. Sist gang jeg laga middag til kjæresten så var det vel: Første valg: En pakke kjøttdeig som jeg stekte i panna og deretter tilsatte noen bønner, løk, mais og en pakke tacokrydder. Lot dette godgjøre seg og deretter hadde det på noen tortillalefser som jeg rulla sammen og la 3 skiver tomat og purreløk og rikelig med ost. Gratinerte dette i stekeovnen før jeg serverte med rømme og tacosaus. Andre valg: Baconsurret indrefilet. Som det ligger i navnet, så tok jeg baconskiver som jeg snurret rundt indrefileten og festet med noen tannpirkere og stekte til medium. Stekte i tillegg purreløk og tomatskiver på panna mens fileten hvilte. Soppsaus ala Toro med ekstra sopp av ymse slag. Og serverte med krydrede potetbåter. Endret 16. januar 2008 av Slettet-77do0b Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Jeg er foreløpig ikke så veldig flink, så hvis jeg skal briljere foran kjæresten min blir det én av de de tre følgende: 1)Biff med fløtesaus, champignoner, brokkoli og enten kokte poteter eller ovnstekte poteter. 2)Lammekoteletter/lammelårskiver/lammelår, hvitløksbåter, brokkoli og poteter (varierer hvordan de tilberedes) og mye hvitløkssmør. 3) Svinekjøtt med paprikasaus og dertil egnet garnityr. Passer best med røkt svinekjøtt til den type saus. Kanskje ikke så veldig briljant, men for oss to er det luksusmiddager. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå