Gå til innhold

Tele2 kjøper OneCall?


Anbefalte innlegg

I dag ble jeg oppringt av en selger fra Tele2. Da jeg nevnte at jeg hadde mobil-abonnement hos One Call, hevdet han at Tele2 har kjøpt opp (eller er i ferd med å kjøpe opp) One Call, slik at One Call-kundene, sammen med IPEA-kundene, snart havner hos Tele2.

 

Jeg kan ikke se noe om dette hverken på nettsidene til One Call eller Tele2, eller på diverse nettaviser (amobil, mobilen, itavisen, nettavisen, dn24, finansavisen). Er dette en nyhet som ikke er sluppet ennå, eller nok en løgn fra en sleip telefonselger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke hørt noe om dette.

 

Fortsatte han forsøket med å overtale deg til å skifte til Tele2 også etter at du fortalte at du var OneCall kunde?

Svaret på dette gir nok også svaret på om påstanden er rett eller ikke.

Hvorfor få deg til tele2 om du ble tvunget dit uansett liksom...

Lenke til kommentar

Telefonselgere er generelt løgnhalser, spesielt dei som retter seg mot privatmarkedet.

 

Sannheitsgehalten i denne framstillinga er at Network Norway og Tele2 bygger ut nett saman. Dermed blir OneCall og Tele2 liggande på same nettet til slutt.

Men eg tviler på at tele2 har råd til å kjøpe Network Norway frå Bredbåndsalliansen (som har ein stor andel der) I tillegg ligger det nok framtidige planer der som overgår tele2s planer.

 

 

Og som det blir sagt, kva er vitsen med å "betale" for å få ein kunde over når dei angiveleg skal kjøpe kundedatabasen likevel? Å betale dobbelt for same kunden er ikkje akkurat god forretning for kjøper.

Lenke til kommentar
Fortsatte han forsøket med å overtale deg til å skifte til Tele2 også etter at du fortalte at du var OneCall kunde?

Jeg husker ikke nøyaktig hva som ble sagt, men etter at han sa at Tele2 har kjøpt One Call, svarte jeg at da vil jeg fortsette med One Call så lenge de finnes. Det aksepterte han, han skjønte vel at han ikke hadde noen vettuge argumenter for å få meg til å bytte.

 

Det er jo også mulig han har misforstått samarbeidet mellom Tele2 og Network Norway, som Jankee er inne på. Eller han kan ha gjort et uheldig forsøk på å "improvisere" litt rundt det samarbeidet, uten først å innse at han lager et argument mot å bytte.

 

Å sende klagemail til Tele2 på en enkelt selger tror jeg er bortkastet tid. Tidligere har de gjort flere forsøk på å lure meg til å flytte abonnementet på fasttelefon til Tele2, med forskjellige selgere. (Minst en dame og en mann.) Så problemet er ikke begrenset til en enkelt selgerjævel.

Lenke til kommentar

Jeg ville klagd likevel. Dersom Tele2 leier inn et eksternt firma for å selge abonnement, vil det være svært uheldig for dem om disse da kommer med usannheter for å selge mer. Dette reflekterer negativt på Tele2 som operatør, siden de blir sittende med svarteper for noe som til syvende og sist ikke er blitt gjort av en som er ansatt i Tele2.

Lenke til kommentar
Jeg ville klagd likevel. Dersom Tele2 leier inn et eksternt firma for å selge abonnement, vil det være svært uheldig for dem om disse da kommer med usannheter for å selge mer. Dette reflekterer negativt på Tele2 som operatør, siden de blir sittende med svarteper for noe som til syvende og sist ikke er blitt gjort av en som er ansatt i Tele2.

 

Det er unødvendig og klandre operatørene for hva selgere gjør i deres navn. Enkelt og greit fordi ALLE operatører har selgere som prøver og lure deg. Da kan du like greit si det samme negative om hele telefonibransjen. Det finnes negative ting med alle bransjer, dette er en negativ ting med telefonibransjen. Tele2 er på ingen måte alene, så det er tullete og klandre dem.

 

Face it, slik har bransjen blitt, og man bør være smart nok til og klare og takle telefonselgere uansett.

Lenke til kommentar

Folk flest takler vel telefonselgere greit, men det hadde vært fint om man fikk prøvd å rydde opp i bransjen likevel. Tele2 bør likevel ikke tillate at de som riktig eller uriktig blir oppfattet som representanter for dem lyger for å selge mer. Men det er vanskelig å ta tak i, for det er mye lettere å komme unna med en løgn per telefon enn om man selger i en butikk.

Lenke til kommentar
Folk flest takler vel telefonselgere greit, men det hadde vært fint om man fikk prøvd å rydde opp i bransjen likevel. Tele2 bør likevel ikke tillate at de som riktig eller uriktig blir oppfattet som representanter for dem lyger for å selge mer. Men det er vanskelig å ta tak i, for det er mye lettere å komme unna med en løgn per telefon enn om man selger i en butikk.

 

Virker for meg som om du bare klandrer Tele2 for sleipe telefonselgere. Er dette som er poenget mitt. Greit nok at hele bransjen trenger og rydde litt opp i seg selv, men og klandre en operatør spesielt, bare fordi tilfeldighetene hadde at en selger representerte de er teit.

Lenke til kommentar
Folk flest takler vel telefonselgere greit, men det hadde vært fint om man fikk prøvd å rydde opp i bransjen likevel. Tele2 bør likevel ikke tillate at de som riktig eller uriktig blir oppfattet som representanter for dem lyger for å selge mer. Men det er vanskelig å ta tak i, for det er mye lettere å komme unna med en løgn per telefon enn om man selger i en butikk.

 

Virker for meg som om du bare klandrer Tele2 for sleipe telefonselgere. Er dette som er poenget mitt. Greit nok at hele bransjen trenger og rydde litt opp i seg selv, men og klandre en operatør spesielt, bare fordi tilfeldighetene hadde at en selger representerte de er teit.

Misforstå meg rett, jeg vet at ikke bare Tele2 har sleipe telefonselgere. Verstingen i så forstand må vel være Ucan2. Men der er hele systemet så korrupt at det fortjener en egen tråd.

Lenke til kommentar
Hvis så var tilfelle, hvorfor ville han da ha deg over til tele2?;) Når de allikevel skal kjøpe onecall så blir du jo tele2 kunde snart alliekvel? Høres ut som en logisk brist hos vedkommende. Tele2 er jo på en måte involvert i onecall allerede siden de har samarbeid med onecalls eiere.

Stikkord: Provisjon!

Lenke til kommentar
Siden jeg har vært i reservasjonsregisteret de siste 3 årene så skjeller jeg bare ut telefonselgere etter noter. Det er like gøy hver gang!

 

Jeg gjorde den tabben å ikke være klar over at du må fornye reservasjonen en gang i året, var på vei til å gi skarp beskjed til en selger som ringte da han parerte meg med denne informasjonen.

Lenke til kommentar
Jeg gjorde den tabben å ikke være klar over at du må fornye reservasjonen en gang i året, var på vei til å gi skarp beskjed til en selger som ringte da han parerte meg med denne informasjonen.

 

Man må ikke fornye reservasjonen sin i Brønnøysundsregisteret, den gjelder helt til du velger å melde deg ut.

 

Så her driver selgeren/firmaet med feilinformering. De skulle vært anmeldt, hele gjengen. Det er uakseptabelt å holde på på den måten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...