Gå til innhold

Lyd på alt unntatt internett

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg alt nytt av komponenter her om dagen. Hovedkort: ASUS-VM HDMI

Kobla alle 5.1-ledningene inn i Line-out, Line-in og Microphone.

Problemet er at lyden funker på Winamp og spill, men ikke på YouTube f.eks. Ser ikke noe instillinger på Realtek-driver'n... Noen tips?

På forhånd takk

-Robert

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og lyden i YouTube er på? :D

En som hadde samme problem kjørte Vista, og hadde deaktivert lyden akkurat i et program. I Vista kan man nemlig styre lyden for hvert enkelt program, så trykk på høytaleren din nede ved klokken (Ikke Realtek, men Windows sin) og åpne mikseren og sjekk om nettleseren din har lyden på.

Om du ikke har Vista eller det ikke virker ville jeg prøvd med en annen nettleser, bare for å utelukke en del andre problemer.

Lenke til kommentar

Beklager folks, har XP. Virker som Realtek styrer alt. Når jeg går på Windows sine lydinnstillinger, så er det kun mikrofonen som kan stilles. Har prøvd i Opera og IE. Er ikke bare YouTube, VG Nett og alle andre avspillere på nett. Aldri vært borti dettan før... Hmmm

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Aah endelig fant jeg ut av det!

Måtte deaktivere og avinstallere "Microsoft UAA Bus Driver for High Definition Audio" under System Devices i Device Manager :)

Da fungerte alt som normalt ;)

-Robert

Jeg har nøyaktig samme problem som du hadde. Får ikke lyd på videosider på nettet, men fungerer fint dersom jeg spiller spill eller lytter til musikk som ligger på PC-en. Den driveren du avinstallerte ser ikke ut til å ligge på min pc. Er det noen som har noen andre tips til hvordan jeg skal få ordnet dette problemet? Har forsøkt å avinstallere og installere drivere på nytt, men det hjalp absolutt ingenting. Jeg har også Realtek..Takker for alle svar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...