Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

HJELP! Maskinen slår seg ikke på, kun blink i lampa...

Anbefalte innlegg

Maskinen min (hjemmesnekret) nekter å slå seg på. det blinker kun en gang i lyset ved påknappen når jeg prøver å slå på. Tror jeg har fritert BIOSen da jeg prøvde å slå på maskina med reset cmos jumper :thumbup: i feil posisjon, men den har startet mange ganger etter det... noen som vet hva som kan være galt og eventuelt hvordan det kan fikses? På forhånd takk for alle konstruktive svar! :)

Endret av MB300Diesel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dårlig at folk ikke svarer her, tror jeg må være mer aktiv her inne :p

Antar at du mener fritert negativt? :p I så fall er det riktig det du gjorde. Cmos jumperen skal settes over, for så å trykke på powerknappen og så sette den tilbake igjen. Den er totalt død, men det lyser når du trykker? Er du sikker på at cmos jumperen står riktig nå? Prøv å kortslutt de to pinnene kabelen til pwrknappen står i, prøv med en liten skrutrekker ellerno. Hvis det fortsatt ikke skjer noe kan det ikke være stort annet enn hk som er gåent tror jeg, mulig psu, eller at du har koblet et eller annet veldi gærnt inni der.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det er noe hardware greier. Står alle opphøyerne til hovedkortet riktig? Hvis de gjør det er jeg redd du må begynne å feilsøke, lån en psu og noe ram av en kamerat og bytt med ditt eget og sjekk om det løser saken. Etter at du har resatt CMOS skal du ikke trenge å endre noe i BIOS annet enn kanskje boot prioritet (slik at windows starter opp).

Lenke til kommentar

Ta ut batteriet deretter reset CMOS, sett batteriet og jumperen på plass og start pcen.

Husk også å koble av strømkontakten slikt at hovedkortet ikke mottar strøm når du monterer og demonterer batteriet.

Endret av Duqe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...