bamsemoms Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 (endret) hei..holder på å montere en motor etter overhaling og bolter å skruer er møkkete og oljete. hva er det beste å vaske de med..tengte å la de ligge i et karr noen dager i et gått stoff..hva Endret 14. januar 2008 av bamsemoms Lenke til kommentar
otis Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Diesel eller isopropanol. Lenke til kommentar
bamsemoms Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 Diesel eller isopropanol. må ha kjøptilladelse for isopropanol.. Lenke til kommentar
ReVolvolution Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Diesel da. Eller ren industriavfetting. Lenke til kommentar
bamsemoms Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 Diesel da. Eller ren industriavfetting. de ligger i diesel men synes ikke det blir helt bra. kan jo forsøke med industriavfetting hvor får man ta i dette.. Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Hva med white spirit ? Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Diesel eller isopropanol. må ha kjøptilladelse for isopropanol.. Selges da isopropanol både på Biltema og bensinstasjoner. Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Tennvæske, avfetting, white spirit, diesel og lampeolje er små variasjoner over samme kjemiske forbindelse. De avfetter like bra alle sammen. På sykkelen min: bruker jeg aceton. Det tar knekken på det meste. Hold nesa unna flaska, verre enn salmiakk. Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Hei, jeg sliter litt med det samme. Jeg skal vaske nedre del av motorrommet, girkasse og forstilling på veteranbilen min før jeg går over med tynn tectyl på understellet. Planen min er å sprøyte på white spirit med hagesprøyte, la det virke og høytrykksspyle. Så sprøyter jeg på en blanding med 20% zalo og vann og spyler med høytrykksspyler. Dette vil da ta vekk det siste fettlaget. Noen som synes dette kan være en brukende og effektiv metode? Lenke til kommentar
Zalo Ultra Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 aceton skal du være forsiktig med.. får du dette på noe plastikk så blir den ødelagt med en gang... om du heller aceton i et plastikkar vil den løse opp karet. Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 aceton skal du være forsiktig med..får du dette på noe plastikk så blir den ødelagt med en gang... om du heller aceton i et plastikkar vil den løse opp karet. Acetonen jeg bruker leveres på plastflaske, hvordan forklarer du det? Jeg tror du forveksler med noe annet. Lenke til kommentar
ReVolvolution Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Tynner/aceton kjemisk brenner opp plast. De leveres på spesialbeholdere av plast. Tøm på vanlig brusflaske og du kjenner den varmes opp, og kan selvantennes. Lenke til kommentar
Leomax Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Ting som er i motoren er gjerne fettete av olje og annen smus. Varm vann, helst stim ingenting slår det. Lenke til kommentar
mobil_brukeren Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Det skader ikke å bruke steam? Har det på jobben, men den kan være flere hundre grader varm. Synes det høres litt brutalt ut å bruke på en bil Lenke til kommentar
Leomax Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Motoren tar ikke skade av stim, hvis den brukes med MÅTE. 80-100 grader går helt fint. Men ikke klin dysen opptil, hold litt avstand. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå