Gå til innhold

12db Papst vifte i psu?

Anbefalte innlegg

Hadde en 12db Papst vifte i psu'en i ca. 2 måneder. Pcen stod på i flere dager i strekke. Etter en stund la jeg merke til at pc'en begynte å "fjuske". Fikk derfor tatt noen målinger. Det viste seg at psu'en ga tidvis alt for lav spenning ut på hk. Jeg har sterk følelse av at papsten har tatt livet av min psu pga. for dårlig kjøling. :(

Er det noen andre som har opplevd det samme?

Jeg har forøvrig lagt inn en bestilling på en Lepont 320W fra microplex. Er det noen som vet hvordan støynivået på denne er?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vært noen tidligere poster rettet mot akkurat dette temaet. Og det har vært skrevet at den vifta ikke gir nok luft.

Har lest at Lepont PSU'n er ok, men gir litt lyd fra seg og har en tendens å bli litt varm. Men du burde ikke få noe prob med at den skal "fuske" spenningen på HK ditt....

Lenke til kommentar

Hmm, nå ble jeg bekymret her... Jeg har en 400W PSU, som jeg festa en 12dB Papst vifte i.. Har ikke hatt noen problemer med det hittil... Så kanskje du har bare uflaks.. eller joe som har flaks..

Jeg har ihvertfall ikke ennda hatt noen problemer med min. Den skal jo bare trekke ut luft, hadde det vert og blåse inn, så hadde det vert en annen sak...

Lenke til kommentar

Vil en sånn 12dB Papst-vifte holde til et lite kabinett der strømforsyningen er maks 300W? Jeg sier maks fordi jeg ikke vet hva slags strømforsyning jeg har, men jeg vil tro det er endel mindre. Jeg klarer ikke å kjøre mer enn to IDE-enheter på en gang, noen sier at det skyldes strømforyningen, og da må den virkelig være svak. Nåværende kabinett med strømforsyning er kjøpt for litt over to år siden på Claes Ohlsson.

Lenke til kommentar

Jeg har en standard chieftec PSU på 300W med en 12 db papst vifte montert. Jeg har ikke merket noe problemer sålang, og jeg har kjørt med dette oppsettet i et halv år nå. Jeg vedder på at mitt oppsett er mye mere støyfri enn de 600 kr PSU'ene man får kjøpt i butikken 8)

Lenke til kommentar

Kjører med en papst 12dB vifte på 5-6V og funker fint så langt (par måneder). Har også hatt papst 12dB i andre psu'er i flere år.. en av disse begynte å gi ujevn spenning (pcen reboota plutselig). Mens en annen fortsatt fungerer bra.. Ser man på specs så skal de fleste psu'er tåle ca 50c og mine har ikke vært så varme.. Tror nok heller de har gått i stykker pga. 24/7 bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...