Hubble Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Hadde en 12db Papst vifte i psu'en i ca. 2 måneder. Pcen stod på i flere dager i strekke. Etter en stund la jeg merke til at pc'en begynte å "fjuske". Fikk derfor tatt noen målinger. Det viste seg at psu'en ga tidvis alt for lav spenning ut på hk. Jeg har sterk følelse av at papsten har tatt livet av min psu pga. for dårlig kjøling. Er det noen andre som har opplevd det samme? Jeg har forøvrig lagt inn en bestilling på en Lepont 320W fra microplex. Er det noen som vet hvordan støynivået på denne er? Lenke til kommentar
Straydog Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Har vært noen tidligere poster rettet mot akkurat dette temaet. Og det har vært skrevet at den vifta ikke gir nok luft. Har lest at Lepont PSU'n er ok, men gir litt lyd fra seg og har en tendens å bli litt varm. Men du burde ikke få noe prob med at den skal "fuske" spenningen på HK ditt.... Lenke til kommentar
RostamX Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Lepont sine PSU er relativt støyete! Lenke til kommentar
Hubble Skrevet 14. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2003 Lepont sine PSU er relativt støyete! Så lepton lage mye støy? Er det noen som har et forslag til en støysvak strømforsyning.? Takk for kjapp tilbakemelding!! Lenke til kommentar
RostamX Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Thermaltake eller Enermax Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Har nettop kjøpt meg en Levicom PSU og er ganske fornøyd med støynivået. Den går på 350W og koster det samme som Lepont PSUene. Kjøpte den på http://www.3dfxcool.no. På webshopen dems var den avbildet med en vifte, men den jeg fikk den var det to i. Fikk også med en strømkabel, og kabelen som går til hovedkortet hadde en sort ledningsamler rundt seg . Lenke til kommentar
Godlike Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Hadde heller kjøpt en Zalman 300W PSU, dette er den mest støysvake hos 3dfxcool.no, og jeg tror at max støynivå er på 25dB...[/url] Lenke til kommentar
|Cipher| Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Hmm, nå ble jeg bekymret her... Jeg har en 400W PSU, som jeg festa en 12dB Papst vifte i.. Har ikke hatt noen problemer med det hittil... Så kanskje du har bare uflaks.. eller joe som har flaks.. Jeg har ihvertfall ikke ennda hatt noen problemer med min. Den skal jo bare trekke ut luft, hadde det vert og blåse inn, så hadde det vert en annen sak... Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Thermaltake støysvak? LOL, en venn av meg har den 700w eller ka det var, MED 3 VIFTER INNE I DEN! offa.. Nei! kjøp Cifh Tech, den hører man ikke... =) Lenke til kommentar
NuB Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 Vil en sånn 12dB Papst-vifte holde til et lite kabinett der strømforsyningen er maks 300W? Jeg sier maks fordi jeg ikke vet hva slags strømforsyning jeg har, men jeg vil tro det er endel mindre. Jeg klarer ikke å kjøre mer enn to IDE-enheter på en gang, noen sier at det skyldes strømforyningen, og da må den virkelig være svak. Nåværende kabinett med strømforsyning er kjøpt for litt over to år siden på Claes Ohlsson. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 Jeg har en standard chieftec PSU på 300W med en 12 db papst vifte montert. Jeg har ikke merket noe problemer sålang, og jeg har kjørt med dette oppsettet i et halv år nå. Jeg vedder på at mitt oppsett er mye mere støyfri enn de 600 kr PSU'ene man får kjøpt i butikken 8) Lenke til kommentar
BiosFlasher Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 Kjører med en papst 12dB vifte på 5-6V og funker fint så langt (par måneder). Har også hatt papst 12dB i andre psu'er i flere år.. en av disse begynte å gi ujevn spenning (pcen reboota plutselig). Mens en annen fortsatt fungerer bra.. Ser man på specs så skal de fleste psu'er tåle ca 50c og mine har ikke vært så varme.. Tror nok heller de har gått i stykker pga. 24/7 bruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå