Gå til innhold

[LØST]Spm. ang. ebay og sending - holder jeg på å bli lurt?

Anbefalte innlegg

Hei!

Mulig det er jeg som bekymrer meg for mye, men er ny til ebay, og på torsdag bestilte jeg fra ebay.co.uk et skjermkort ifra en selger.

Jeg betalte der og da via paypal, men jeg har ikke fått noen slags feedback fra selger eller noenting, har sendt email et par ganger og spurt om når den sendes osv, men har ikke fått et eneste svar tilbake.

Prøvde å trekke tilbake pengene en gang, men paypal ville ikke la meg gjøre det..

Er det jeg som er for vant til å bestille fra webshops eller? Er dette normalt at det går noen dager sånn helt uten svar eller noenting?

Endret av Abn0rmal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dårlig av selger, det er det. Men noen dager? Har jo just vært helg da, så da er det jo lite tilbakemeldinger å få.

Selger må nok få ei uke på seg, dersom du da føler det ikke er noe håp (null kommunikasjon tilbake) kan du åpne en dispute i paypal. Da vil de forsøke å kontakte selgeren. Kjekt å legge ved mailhistorikk der da.

Lenke til kommentar

Ordner seg nok.

Send purr på sendingsnummer på onsdag. På fredag purrer du på nytt samtidig som du sier du åpner dispute på mandag dersom du ikke hører noe. Så slenger du alt det oppi en mailhistorikk som du legger ved paypal-disputen.

Lenke til kommentar

Mailhistorikk? Over alle purringer / spm jeg allerede har sendt da?

Ser at denne selgeren fikk 1 negativ karakter for ikke å svare mail, mon tro om det er noe jeg gjør feil? Har jo ihvertfall sendt til Ebay-brukeren, og emailadressen til selgeren.

Men skal mase igjen på onsdag, men nå stenger Nordea, så får ikke svare før noen timer :p

Lenke til kommentar

Sendte en purring i går til mailen OG ebay kontoen hans, NULL svar.

Så da sender jeg et varsel imorgen at jeg vil gjøre en "dispute" på mandag hvis ikke dette blir sendt, samtidig skal jeg spørre etter sendingsnummer hvis han allerede har sendt.

Men hvor skal jeg trekke pengene ifra? Ebay eller paypal? Prøvde en "withdraw" på paypal, men de lot meg ikke gjøre det, pga. at jeg visstnok ikke hadde høy nok balanse...

Har jeg egentlig noen grunn til å bekymre meg i det hele tatt?

Kan det være sånn at det kan ta et par dager å sende pengene? Sender ikke paypal med en gang?

Lenke til kommentar

Paypal sender med en gang.

Du kan ikke kjøre en withdraw fordi pengene ikke er på din paypalkonto, de er på hans paypalkonto.

Du trenger ikke fysisk trekke pengene tilbake, etter at du ikke får svar og kjører en dispute vil paypal forsøke å kontakte selger. Hvis de finner det mest naturlig å tilbakeføre pengene vil du få disse tilbake på konto, enten VISAn eller på paypal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...