Karlson Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Har begynt å lure på å kjøpe bærbar PC, men er veldig usikker på om jeg er villig til å bruke masse penger på det når jeg bare har halvannet år til videregående. Det jeg lurer på er i hvert fall: Når man begynner på videregående, hvordan funker da systemet med at man skaffer seg PC? Jeg har hørt at man får en, at man betaler 1000 kroner for en eller at man blir "sponset" med 5000,- for å kjøpe. Hva er riktig? Lenke til kommentar
Odovacer Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Uten å ha tilhørt den generasjonen som får støtte til bærbare pcer på vgs. Så vil jeg tro at det varierer fra vgs til vgs. Sjekk med noen som går på den skolen du har planer om å søke på. Lenke til kommentar
dePt Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Slik de fungerer her hos oss, er det sånn at vi kan søke om "utstyrsstipend" på 800,- Pc kan ve leie/kjøpe igjennom skolen, eller skaffe selv. Alle som går allmenn må ha. (gjelder fom dagens 2sta og nedover) Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 (endret) Siden du kommer inn under den nye reformen, så antar jeg at du kan få en laptop på skolen. Vet ikke helt hvordan det er på våres, men de som går i vg2 nå får bruke laptop i stort sett alle fag, mens vi som går i vk2 (vg3) ikke får bruke laptop i det hele tatt. Du må nesten høre med administratoren på skolen hvis du vil kjøpe din egen laptop, med tanke på virus o.l. Vet ihvertfall at vi ikke får lov til å bruke private laptoper på skolen. Men det varierer veldig fra skole til skole ja, og fra år til år. De som gikk vk2 ifjor fikk lov til å bruke laptop på særemnet, mens i år så var det ikke snakk om å bruke det en gang. Endret 14. januar 2008 av EvenruD Lenke til kommentar
santacruze Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 var på hospitering på handelsgym så satt alle og spilte counter strike! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå