Gå til innhold

Pc til film, quad core eller dual core? Hvor kraftig cpu trenger jeg?

Anbefalte innlegg

Jeg vil oppgradere PC-en min litt. Alt jeg trenger er nytt HK, CPU, skjermkort og minne.

Spm mitt er da, trenger jeg å oppgradere PSU'en min i tillegg? Jeg har kjørt tester på nettet, og de sier jeg ligger veldig i grenseland.

Jeg har en NorthQ 400W PSU nå, er ca 2 år gammel.

Skal ha følgende oppsett og jeg har i tillegg 6 HDD'er og 2 dvd-brennere pluss en floppydisk. Har PCI lydkort og PCI WIFI-kort.

Vil min PSU på 400W klare å gjøre jobben eller må jeg fornye den også?

Og en annen ting, oppsettet mitt virker bra nok? Er litt usikker på om jeg skal ha 2 eller 4 kjerner, men per idag virker det som 2 er raskest. Er det noe annet dere ville forandret på?

Den skal hovedsaklig brukes til HD-filmer (720p, 1080p, h.264) men vil også ha muligheten til å spille litt på den også. Jeg må ikke ha så kraftig CPU, jeg vil bare ha noe som er kraftig nok til å kjøre hd filmer i 1080p. Er veldig bestemt på 8800GT, og da er jo spm om jeg trenger å ha veldig kraftig CPU siden dette kortet har HD-akselerasjon.

Takker for svar.

Mvh MacManus.

Endret av MacManus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vil oppgradere PC-en min litt. Alt jeg trenger er nytt HK, CPU, skjermkort og minne.

Spm mitt er da, trenger jeg å oppgradere PSU'en min i tillegg? Jeg har kjørt tester på nettet, og de sier jeg ligger veldig i grenseland.

Jeg har en NorthQ 400W PSU nå, er ca 2 år gammel.

Skal ha følgende oppsett og jeg har i tillegg 6 HDD'er og 2 dvd-brennere pluss en floppydisk. Har PCI lydkort og PCI WIFI-kort.

Vil min PSU på 400W klare å gjøre jobben eller må jeg fornye den også?

Og en annen ting, oppsettet mitt virker bra nok? Er litt usikker på om jeg skal ha 2 eller 4 kjerner, men per idag virker det som 2 er raskest. Er det noe annet dere ville forandret på?

Den skal hovedsaklig brukes til HD-filmer (720p, 1080p, h.264) men vil også ha muligheten til å spille litt på den også. Jeg må ikke ha så kraftig CPU, jeg vil bare ha noe som er kraftig nok til å kjøre hd filmer i 1080p. Er veldig bestemt på 8800GT, og da er jo spm om jeg trenger å ha veldig kraftig CPU siden dette kortet har HD-akselerasjon.

Takker for svar.

Mvh MacManus.

Ser du er bestemt på GT. Hvorfor ikke gts? For noen få kroner ekstra får du et 512 mb kort som er bedre og som kan klokkes langt.

Dessuten... Det er viktig at du bygger opp en jevn pc. Altså : Ikke bruk masse penger på et konge skjermkort hvis du har tenkt å sette i en prosessor fra krigen. Flaskehalser lønner seg aldri:)

Personlig tror jeg du kommer langt med en av de bedre dualcore-prosessorne i markedet.

Kan jeg kanskje anbefale intel e8400 som nå akkurat er kommet ut. Den ligger på rundt 1500 kroner, og er en god prosessor ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...