UrgeLoL Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 (endret) Dette er vel det nærmeste vi kommer Crysis på Ps3 for øyeblikket Video Virker faktisk ganske så greit ut, men den PC-en de streamet spillet fra var noe for dårlig. Lav fps på Crysis. Endret 14. januar 2008 av UrgeLoL Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Skulle vært en klient for PSP sånn at man kunne bruke remote play PC->PSP. Hvis man da fikk satt spillet på PC-en til 480x272 oppløsning burde jo ytelsen blitt brukbar også.... Lenke til kommentar
kallstrom Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Jeg har selv testet dette i dag, testet det på football manager 2008, så får ikke noe grafikk resultat, men det gikk vesentlig raskere på ps3'n. Jeg kjørte spillet fra en Acer Travelmate 1,4 celeron med 512 mb ram. Pcen er 3 år gammel og skjermkortet som står i er ikke særlig å skryte av. Det hadde vært morro å testet f. eks crysis, men i mitt tilfelle så tar det flere år å få installert det. Har grafikk kortet som står i pcen noe å si med streamingen? Eller er det prosessor, ram , båndbredde som teller? Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 Om spillet kjører greit er det bra nok i utgangspunktet. Så må også cpu, minne og båndbredde være tilstrekkelig for å streame jevnt. Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Jeg skjønner ikke... Er det PS3en eller PCen som lager grafikken i dette tilfellet? Hvis det er PCen, så må man jo fremdeles ha monsterPC i bakgrunnen for å kjøre det, og da har det jo ikke noe for seg.. Lenke til kommentar
kallstrom Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Jeg skjønner ikke... Er det PS3en eller PCen som lager grafikken i dette tilfellet? Hvis det er PCen, så må man jo fremdeles ha monsterPC i bakgrunnen for å kjøre det, og da har det jo ikke noe for seg.. Slik jeg har forstått det trenger man ikke det, men visse specs på pcen må det jo være. Når de klarer å kjører crysis fra en slitt 800mhz så sier jo det litt. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 Dette fungerer akkurat slik som Ps3 til psp streaming. I dette tilfellet så kjører PC-en crysis og streamer videosignalet til Ps3'en som kjører Linux. Linux sender så beskjed videre om hva brukeren gjør med musen og tastaturet. Over nettverk kan dette godt fungere ganske så bra, over internett blir det nok for mye lagg til å spille spill som krever raske reaksjoner. Lenke til kommentar
texaco Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Skjønte ikke helt wow-faktoren med dette hvis hele poenget er at ps3'en fungerer som en tynnklient. Kan man ikke bare koble maskina rett til tven og unngå alle bugs og slowdowns som oppstår ved å bruke denne teknikken ? Lenke til kommentar
marjusen Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 (endret) er ikke bare å koble pcen til tven når pcen står på kontoret i andre etage og veier ett tonn...mye kosligere å ha noen spill kvelder i stua på en stoooooor 42" plasma tv i stede for å sette seg opp forran en "liten" 19" lcd skjerm..så jeg ser poenget her jeg altså.. har også hjemmekino anlegget i stua, så får mye fetere lyd...mye stress og dra pcen ned og så opp igjen for noen dager...da er det mye fetere og sitte i stua.. Endret 14. januar 2008 av marjusen Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Skjønte ikke helt wow-faktoren med dette hvis hele poenget er at ps3'en fungerer som en tynnklient. Kan man ikke bare koble maskina rett til tven og unngå alle bugs og slowdowns som oppstår ved å bruke denne teknikken ? Må si meg enig. Lenke til kommentar
marjusen Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Skjønte ikke helt wow-faktoren med dette hvis hele poenget er at ps3'en fungerer som en tynnklient. Kan man ikke bare koble maskina rett til tven og unngå alle bugs og slowdowns som oppstår ved å bruke denne teknikken ? Må si meg enig. vent til dere får egen stue og at fruen mener det er alt for mye duppeditter i stua fra før...og hvis du da driv å drar ned hele pcen fra kontoret... da er det faktisk veldig greit om det funker å streame fra pcen og få alt på den herlige flattven som henger på veggen..hehe WAF er nok ett begrep her, og jeg mener det forsvarer hele opplegget!!! men seff, har du ett gutterom du har tv, ps3, pc, pc skjerm og alt mulig anna er det jo bare å dra en ledning til tven:P Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Kjøp deg en XPS-laptop som du gjemmer bak tven Hehe, neida.. Jeg skjønner poenget ditt, og i nettopp denne situasjonen er det nok et godt alternativ For meg, som har alt på gutterommet, har det ikke noe å si. Lenke til kommentar
marjusen Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Kjøp deg en XPS-laptop som du gjemmer bak tven Hadde en XPS-laptop før faktisk..men den bråkte noe så inni helvete...og blei så varm at den ikke hadde noe i ett fang å gjøre:P hehe...dessuten er den jo for gammel til spill om ett år...og da er det ikke så lett å oppgradere den. mulig dem har blitt litt mer stillegående og ikke riktig så varme lenger...men det koster da..jaffal nå du må kjøpe en ny annahvert år i stede for å oppgradere;) hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå