Josh! Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Har fått kjøpt et Thermaltake BigWater vannkjølingssett (vet ikke om dette er noe überbra, men det for holde til en førstegangs vannkjøler). Fikk det billig pga. at pumpa var ødelagt (pumpe og tank i én), men tenkte det skulle la seg gjøre å skaffe ny. Så da er spørsmålet: Kan man få kjøpt en tank som er lik den som er med i settet eller kjøpe en som passer? Tenkte at pumpe og tank i én var mest praktisk, men er det kanskje like greit å kjøpe hver for seg? (Har ikke sett så mange i én-løsninger på nettbutikkene) Takker for svar :!: Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Til dette settet holder det med en Hydor L20. Så tar du rennafart og driter i tank, og bruker t-kobling for fylling av systemet. Og vips, du har en billig fiks av oppsettet. Du trenger 1/4" ID slangenipler i tillegg til pumpen. Lenke til kommentar
Josh! Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 På prisguiden her på Hardware.no så har jo ikke Hydor L20 fått særlig god omtale, da... Er det noen ulemper med å kjøre uten tank? Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Er det noen ulemper med å kjøre uten tank? Tar lengre tid å få luft ut av systemet. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Hydor L20 er mye bedre enn BW-pumpen (har hatt begge selv). Og det er bortkastede penger å kjøpe en pumpe til samme prisen som resten av systemet. Jeg har en L20 som kjører et helt passivt system på serveren min 24/7 og den har gått kontinuerlig i et år, og det blir gode nok resultater. Gjør du deg flid med montering av pumpe og vannblokk og får ut all luften, vil du kunne ha stor glede av systemet en stund. Når det gjelder tilbakemeldingene på prisguide, har jeg opplevd det selv på L30-pumpen min, og det som der er problemet er at det har sneket seg inn litt luftbobler og noe grums. Jeg tømte systemet og renset det inni, demonterte pumpen, satte den sammen, byttet vann, og vips, det var bedre. Å tro at vannkjøling er vedlikeholdsfritt er å tro på julenissen. Man bør helst bytte vann en gang i halvåret for å være på den sikre siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå