Gå til innhold

Ny gaming stasjonær i mini-kabinett!

Anbefalte innlegg

Har kommet så langt at jeg har satt sammen denne:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=53141

Lurer på:

Holder det med 400W til et GeForce 8800 skjermkort?

Finnes det en enkel måte å transportere en stasjonær pc på? (Tenker feks på en bag e.l)

Om noen har forslag til bedre oppsett til omtrent samme pris så tips meg gjerne. :)

Er på utkikk etter en relativt kraftig, men liten stasjonær pc!

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville ikke kjøpt den Shuttlen der ettersom du skal bruke den til gaming.

Se på Shuttle SP35P2 eller SX38P3. Da får du også litt kraftigere PSU.

Ellers kan du vurdere og kjøpe 4gb ram. Ram er jo svinbillig nå om dagen.

Intel kommer med sine 45nm cpuer nå om noen få dager. Har du vurdert og vente på de?

Endret av jij1984
Lenke til kommentar
Jeg ville ikke kjøpt den Shuttlen der ettersom du skal bruke den til gaming.

Se på Shuttle SP35P2 eller SX38P3. Da får du også litt kraftigere PSU.

Ellers kan du vurdere og kjøpe 4gb ram. Ram er jo svinbillig nå om dagen.

Intel kommer med sine 45nm cpuer nå om noen få dager. Har du vurdert og vente på de?

Ok, mest pga pris at jeg ville gå for det kabinettet. Har kun det lånekassen tilbyr meg. :D

Uansett, jeg snuste litt rundt i prisguiden og ser at det er andre produsenter som har små kabinetter hvor du setter inn HK (noen tilfeller PSU også) selv, feks:

Antec Aria.

Noen som har erfaringer med disse? Evnt kan tipse meg om et kabinett noe rundt samme størrelse som Shuttle's XPC serie er?

Lenke til kommentar

Ok, har byttet kabinett etter tips fra jij1984, og gått for et noe større, men billigere og penere løsning enn tidligere.

Lurer på om dette er et "ok" valg for en som ikke skal overklokke, men kunne klare nyere spill på ~medium~.

Når det gjelder skjermkort og CPU, så tenkte jeg at jeg sjekker bruktmarkedet her på hw.no (siden meeter ikke har noen AM2 cpu'er å velge imellom) og i mellom tiden bestiller dette fra meeter..

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar

Hvis du feks får den en core2duo av noe slag 2-4gb ram samt et 8800GT så har du en bra pc ja.

Du vil klare de fleste spill med bra oppløsning, litt værre med Crysis med spillbart blir det. Selv fikk jeg nettopp en SP35P2, men venter på en litt bedre cpu enn P4 3,0..

Som sagt, det er begrenset hvor mye du klarer og klokke i en Shuttle. Litt klarer du.

PSU vil holde til et slik skjermkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...