Gå til innhold

Prosjekt Kristendom hjelp ?

Anbefalte innlegg

Grunnlaget for kristendommen er Jesu Kristi lære, korsfestelse, død og oppstandelse. Kristendommens hellige skrift er Bibelen. I hele verden finnes det ca. 1,2 milliarder kristne. Av disse er 806 millioner romersk-katolske, 343 millioner protestantiske og 74 millioner medlemmer av den gresk-ortodokse østkirken.

Men hva vil alt dette si ?

vet vi hvem Gud er å hvorfor han ikke er her med oss ?

Skapte han oss eller denne verden vi lever i ?

jeg har et prosjekt på skolen. om andres meninger å sånt . så jeg håpte på å få i gang en diskusjon om kristendomen . ville være meget hygeligt å få deres meninger .. å hvordan dere ser på alt i forholdt til Gud .

mvh Kim

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er av den oppfatning at mennesker som trenger illusjoner om en Gud er mentalt svake personer som ikke tørr å møte verden slik den faktisk er. Våkn opp! Vi lever i det 21. århundre, det skulle ikke være behov for slike illusjoner lenger!

Nå er det jo også slik at religion er årsaken til 90% av krigføringen og døden i verden. Nice job!

Nei, jeg er ateist, hater religiøse, og mener de er en hindring i menneskets utvikling.

Når det gjelder kristendommen eksklusivt, så er jo det ingen egen religion, men mer en kopi av Egyptisk mytologi. Ofte med et par omskrivinger her og der, men flere av historiene i Gamle Testamente er jo nesten ordrett kopiert fra Book of The Dead. Jesus, er jo også bare en kopi av solguden Horus, som igjen er en kopi av andre.. Og slik fortsetter det...

Lenke til kommentar

Skeip, nå er det åpenbart at trådstarter ser etter hjelp til et prosjekt, så da kan jeg ikke se at innlegget ditt er så nyttig. Whatever...

Som du vet, tror jo disse kristne på Gud... Det er ingen ting som tyder på at Gud finnes, eller skapte jorden, though.

De kristne tror at han er her med oss hele tiden, og at han er i himmelen, og i hver av oss. De kristne tror at Jesus er frelseren, og at han snart vil vise seg på Jorden igjen.

Jeg personlig er ikke kristen, og ser på Gud som noe tilnærmet umulig. Med andre ord, jeg er en ateist.

Hvis du vil vite mer om kristendommen kan du gå inn på www.wikipedia.no og søke på kristendom.

Lenke til kommentar
vet vi hvem Gud er å hvorfor han ikke er her med oss ?

Her på forumet blir svaret "Gud er noe som ble funnet opp for lenge siden og som vi i dag vet, vitenskapelig, at bare er tull og oppspinn. Dette vet jeg, fordi jeg er ateist."

På kristenblogg.no eller lignende blir svaret "ingen kan vite hvem Gud er. Man føler at Han er der. Det er tull å si at Han ikke er her med oss, for det er han. Det vet jeg, fordi jeg er kristen."

Skapte han oss eller denne verden vi lever i ?

Her på forumet vil du få svaret "nei", andre steder "ja".

En gang for lenge siden skrev jeg ned mine tanker om dette her på forumet. De finner du her. I sommer hadde jeg også et innlegg på trykk i avisa. Det finner du her. Lykke til.

Lenke til kommentar
Skeip, nå er det åpenbart at trådstarter ser etter hjelp til et prosjekt, så da kan jeg ikke se at innlegget ditt er så nyttig. Whatever...

Les første innleg en gang til du. Han var ute etter diskusjon og debatt, og ulike meninger rundt emne :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...