Thomz Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Har bestandig trodd at når et hk har f.eks. 4 ramslotter hvor hvert av parene har samme farge så lønner det seg å putte inn samme brikker i samme farge pga. stabilitet, stemmer dette? Lenke til kommentar
War Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 (endret) Ja, se i manualen A0 A1 B0 B1 Har du 2 ram brikker er det som regel den nermeste cpu slot1 og den tilsvarende fargen. Endret 14. januar 2008 av War Lenke til kommentar
Thomz Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 Ja, se i manualen A0 A1 B0 B1 Har du 2 ram brikker er det som regel den nermeste cpu slot1 og den tilsvarende fargen. hvis det er annehver farge tenkte jeg på, blå-hvit blå-hvit så lurer jeg på om pcen kan bli ustabil hvis jeg setter en brikke i den blå og den andre identiske i den hvite Lenke til kommentar
phax Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Dette varierer fra hovedkort til hovedkort, så ta og les i manualen så ser du hvilke kombinasjoner det støtter. Det safeste og enkleste er selvsagt og kjøre de i porter med samme farge. Lenke til kommentar
Thomz Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 Dette varierer fra hovedkort til hovedkort, så ta og les i manualen så ser du hvilke kombinasjoner det støtter. Det safeste og enkleste er selvsagt og kjøre de i porter med samme farge. da trodde jeg ganske riktig:) takk for svar Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Minnet skal monteres parvis etter farge. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Minnet skal monteres parvis etter farge. En slik setning kan jo tolkes til å bety akkurat det man vil ... (sorry 'bout that) Jeg har vært borti hovedkort av ulike fabrikat. På den ene typen kort var det mest optimalt å plassere en RAM-modul i den grønne slotten og en i den lilla, mens på det andre typen kort var det mest optimalt å plassere begge RAM-modulene i de grønne slottene. Det sikreste er altså å sjekke spesifikasjonene for det kortet man selv har. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 (endret) Hvis man skal kjøre dobbelkanal har det i alle fall vært parvis etter farge de siste 5 årene. Du kan strengt tatt montere minnet i vilke som helst slotter, men de må stå riktig for at du skal få dobbelkanal. Som andre sier, sjekk manual/ dokumentasjon om du er i tvil. Endret 14. januar 2008 av mrNilsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå