Gjest Bruker-127711 Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 (endret) Jeg lurer egentlig bare på om den første Saw filmen er noe skummel? Er syk og kjeder livet av meg, og det er den eneste interrisante filmen vi har. Jeg blir ikke noe redd i det hele tatt, hvis det er naturlig, men hvis det er spøkelser, får jeg ikke sove på et år. Takker for svar Endret 14. januar 2008 av Bruker-127711 Lenke til kommentar
turbo42 Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Saw er shitskummel hvis du er alene og det er mørkt. Min erfaring med å se filmer når jeg er syk er at jeg ikke klarer å leve meg helt inn i filmen, rett og slett fordi jeg er for slapp, så hvis du er noe lik meg, kan du gjerne se saw uten å bli for redd;) Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Den første Saw-filmen (som er den eneste virkelig gode i serien) har blant annet en veldig skummel scene som inneholder en mørk leilighet og et fotokamera. Synd ikke flere filmskapere får det inn i knollen at slike sekvenser er scary. Lenke til kommentar
winnie91 Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Nei, den første saw filmen er ikke spesielt skummel, men veldig ekkel derimot. Man skvetter kanskje litt nå og da, men det er ikke direkte skummelt. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 takk for sjappe svar, blir nok på med dvd-spilleren:) Lenke til kommentar
Ryolitt Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Saw er ikke skummel, men grotesk. Må inrømme at det ikke er min type film, men da en fyr satte den på (saw 3 tror jeg det var) så jeg likegodt på den. Tror jeg så i 15min får jeg måtte ut etter luft. Ble kvalm av å se den. Ikke fordi den var skummel, men konseptet av å skape underholdning av å se på folk som påfører seg selv ekstrem smerte. Der tok jeg litt av, men bottom line is: Den er ikke skummel Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Ikke skummel, men ekkel og kvalm. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 ikke skummel så langt, har sett til der hvor de to åpliti folka er inne i huset hans eller no. Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Den første er ikke så gal (ekkel), men de andre blir bare verre og verre. Har ikke sett firern ettersom det virker som de har gått ifra nokså genial handling til ren groteskhet (er det ord?). Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Ikke skummel, men ekkel og kvalm. enig med du Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Hva som er "skummel" er jo en personlig standpunkt. Men jeg husker Saw 1 som temmelig "creapy" stemning, kan ikke si skummel, men hadde litt angst da jeg såg den. De andre har bare blitt "pain" filmer, i den forstand at de bare prøver å ha mer grusomme død enn den andre og har kastet all tegn av stemning og annet du forventer i en grøsser ut vinduet. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Har bare sett 1 og 3, men jeg vil ikke si at noen av de er skumle, den første er derimot rimelig spennende til tider. 3ern (som er blant de aller, aller dårligste filmene jeg har sett) prøver bare å være så makaber som mulig, og er bare en rekke "sjokkerende" elementer. Jeg syntes i grunn ikke den var noe særlig ekkel heller (den er jo ekkel, men den påvirket meg ikke på noen måte. Greit, vi får en del glimt av hva som befinner seg inne i menneskekroppen, men det fokuseres så mye på at dette skal bli kjempeekkelt at det å faktisk skape en uggen stemning falt vel bort et sted i prosessen. Det holder ikke med gjentatte BØ-elementer, i 9 av 10 tilfeller en høy og forstyrrende lyd, selv om scenen ikke nødvendigvis er skummel. Og så har man tidenes mest idiotiske slutt, selv om den prøver å være skikkelig smart. Nei, se 1ern, se for Guds skyld ikke 3ern, våg deg på de to andre på egen risiko. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå