Gå til innhold

Word krasjer og restarter. Loop

Anbefalte innlegg

Hei!

Har ett alvorlig problem her.

Saken er den at Microsoft Word kommer opp med en feilmelding som lyder noe slikt:

Word har ett problem og må avsluttes.

Det finnes en hakeboks, det du kan velge at word skal starte på nytt igjen.

Slik forsetter det hele tiden, og gjelder alle programmer som bruker Word i noen av funksjonen sine. Microsoft Update fikser det ikke, og reinsatllasjon av PC-en er eneste løsning jeg har funnet til nå. Problemet nå er at dette har begynt å spre seg, men jeg finner ikke logikken i det. Virusprogrammet finner ingen ting heller, og det er lokalt på maskinen. Hvis brukeren logger seg på en annen plass, er ikke problemet der.

Noen som kjenner igjen saken, eller har forslag til løsning. Har virkelig ikke tid til å reistallere alle maskinene. Diskimage er heller ikke løsningen tror jeg, da dette stort sett skjer på gamle maskiner med mye ulik hardware.

Skal ut å se på en maskin nå. Oppdaterer posten med teknisk data da.

Vet ikke om det hjelper, men dette er alt jeg får av feildata

Feilsignatur
AppName: winword.exe	  AppVer: 11.0.5604.0	 AppStamp:3f314a2f
ModName: oplk_ui.dll	  ModVer: 1.1.2.0	  ModStamp:41916b70
fDebug: 0	   Offset: 0002850f

Under ser du en liste over ting jeg har prøvt.

• Avinstallert Office pakken.
  • Reparert Office pakken.
  • Fjernet den lokale profilen, slik at den blir lastet inn på nytt.
  • Oppgradert installasjonen til Office 2007
  • Fjernet 2003 og installert 2007

Endret av Scix
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slike feil skyldes som regel en korrupt grunnmal eller registeroppføring og da hjelper sjelden reperasjon eller reinstallasjon. Forsøk å endre navnet på grunnmalen normal.dot(x) til noe annet (for eksempel backup.dot). En ny vil opprettes automatisk neste gang programmet starter. Det kan også skyldes ulike tillegg som er installert (Adobe Acrobat lager ofte krøll). Du kan da starte Word i sikkermodus uten tillegg ved å klikke Start -> Kjør og skrive winword /a og trykke Enter.

Lenke til kommentar

Fant omsider feilen.

Skriverdriveren fikk word, wordpad, notepad og Open Office Writer til å kraskje.

Etter å ha fjernet skriveren og driveren fra maskinen, la jeg til skriveren igjen, og problemet var borte.

Takk for alle tips. Greie å huske i andre tilfeller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...