WebKnight Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Ok, sånn her er det. Jeg har en liste over produkter som blir hentet fra en tabell i access. hvert produkt har en link - ved å følge denne kommer man inn på en side med kún dette produktet og all informasjon vises i tekstfelter som kan editeres. So far so good. Problemet mitt er at selv om jeg på "confirm" siden ser at jeg har fått endret feltene så vil det ikke oppdateres i databasen. Får denne feilmld : Microsoft JET Database Engine (0x80040E14) Syntax error in UPDATE statement. /kundeshop/sideadmin/confirm_edit_product_2.asp, line 27 Og linje 27 er : conn.Execute strSQL Noen som tror de vet hva dette kan være ?? Gidder ike legge ut all koden nå, men hvis noen tror de har løsningen så vær så snill og si ifra.. begynner å bli frustrert Lenke til kommentar
chma Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Ok, sånn her er det. Jeg har en liste over produkter som blir hentet fra en tabell i access. hvert produkt har en link - ved å følge denne kommer man inn på en side med kún dette produktet og all informasjon vises i tekstfelter som kan editeres. So far so good. Problemet mitt er at selv om jeg på "confirm" siden ser at jeg har fått endret feltene så vil det ikke oppdateres i databasen. Får denne feilmld : Microsoft JET Database Engine (0x80040E14) Syntax error in UPDATE statement. /kundeshop/sideadmin/confirm_edit_product_2.asp, line 27 Og linje 27 er : conn.Execute strSQL Noen som tror de vet hva dette kan være ?? Gidder ike legge ut all koden nå, men hvis noen tror de har løsningen så vær så snill og si ifra.. begynner å bli frustrert gidder ikke all koden.... det hadde vært en del lettere for oss andre som kanskje har en ide men ikke er sikker på om du kan ha skrevet i koden, ikke lett å gjette... 8) Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 14. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2003 Ok da - Dette er confirm siden - jeg er ikke helt dreven i dette, men regner med at feilen må ligge her et sted... <% 'Declare all local variables dim conn dim strconn 'set a local variable to my DSN-less connection String strconn = " Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;" & _ " Data Source=C:Inetpubwwwrootkundeshopdbkundeprodukter.mdb; " &_ " Persist Security Info=False " set conn = server.createobject("adodb.connection") conn.open strconn Dim strSQL strSQL = "UPDATE produkter SET " strSQL = strSQL & "Varenummer = ' " & TRIM(Request.Form("Varenummer")) & "', " strSQL = strSQL & "Produsent = ' " & TRIM(Request.Form("Produsent")) & "', " strSQL = strSQL & "Varenavn = ' " & TRIM(Request.Form("Varenavn")) & "', " strSQL = strSQL & "Intro = " & TRIM(Request.Form("Intro")) strSQL = strSQL & " WHERE ID = " & TRIM(Request.Form("ID")) 'on error resume next conn.Execute strSQL if err<>0 then response.write("No update permissions!") else response.write("Record " & ID & " was updated!") end if conn.close set conn = nothing %> <html> <head> </head> <BR><BR> <% ID = Request.Form ("ID") varenummer = Request.Form ("Varenummer") produsent = Request.Form ("Produsent") varenavn = Request.Form ("Varenavn") Intro = Request.Form ("Intro") link = Request.Form ("Link") %> <body> <td width="367"> <font face="Verdana" size="2">Vare ID : </font> <font face="Verdana"><%Response.Write ID%> <p>&</font><font face="Verdana" size="2">Varenummer : </font> <font face="Verdana"><%Response.Write varenummer%> </p> <p>&</font><font face="Verdana" size="2">Produsent : </font> <font face="Verdana"><%Response.Write produsent%> </p> <p>&</font><font face="Verdana" size="2">Varenavn : </font> <font face="Verdana"><%Response.Write varenavn%> </p> <p>&</font><font face="Verdana" size="2">Intro : </font> <font face="Verdana"><%Response.Write Intro%> </p> <p>&</font></td> </body> </HTML> Lenke til kommentar
alftore Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Som feilmeldingen sier har du en feil i SQL setningen din... Klarer ikke å se det sånn i farta, men jeg anbefaler deg å skrive den ut på siden slik at du kan se hvordan den ser ut. Sikker bare en ' eller no sånnt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå