Fineschmecker Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 F.eks. for å skyte hardt i handball, hvilke muskler må trenes da? Er klar over at svaret ikke er entydig, men generelt sett. Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 vil tippe skytetrening vil være den beste måten å trene opp til å skyte hardere, men jeg tipper tricep, magen og "vingene" blir godt brukt.. for å trene "vingene" er det vanlig å ta hangups eller nedtrekk, dips er bra å trene tricep med, til magen ville jeg kanskje prøvd en "rotasjons" maskin som du ofte finner på trenings senterene.. Jeg er ikke trener eller noe så kan godt hende jeg tar feil Lenke til kommentar
Ri0t Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 (endret) Tillegg er vel bryst og håndledd. Om du strekker armen tilbake i "topp-posisjon" av skuddet kan/bør du kjenne at du strammer brystmuskelen. Håndleddet bør si seg selv, et sterkt håndledd gir deg også mulighet til å skyte litt mer overraskende skudd uten at det trenger synes at hele armen din legger ann til skudd. Generelt å skyte er vel den beste treningen, eller finne en "kaste-partner" som ikke er redd for å ta imot harde pasninger/skudd - og da kaste med hverandre, gir grei presisjonstrening og. Push-ups er alltids gøy Samme for mage med situps, gjerne med vridning - 1 venstre, 1 rett, en høyre, repeat. For håndledd finnes det veldig små håndvekter du kan bruke til det, eller bare ta en ball(gjerne større enn du nødvendigvis spiller med. Spiller du med herreball er det dog ikke så mange alternativer), holde den i hånda og slippe den med grepet og så ta tak i den igjen med en gang, blir enslags "klemme-øvelse" på ballen. Vil egentlig overraske meg om du ikke har vært borti den på trening før Endret 18. januar 2008 av Ri0t Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Flere ting som spiller inn. Skuddteknikk er veldig viktig. Kan man grunnleggende teknikk, og terper litt til hjelper det mye. Styrke bør man jo trene stort sett over hele kroppen. Håndledd, underarm, overarm, skuldre, bryst, mage, rygg, lår, legger, anklene. Mye som påvirker en god skuddarm. I tillegg bør man tøye godt, da bevegelighet er viktig Lenke til kommentar
V_B Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 En av de beste måtene å forbedre skuddstyrke en nemlig å skyte. Du skal finne deg en vegg i håndballhallen, og skyte så har du kan mange ganger hver trening =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå