Jonhei Skrevet 17. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2008 Ja, men det hjelper vel ikke så mye når jeg ikke får opp noe bilde uansett?? Jeg spurte vel heller ikke om anbefalninger til hva jeg skal bruke av kabel, men hvordan jeg kobler det opp med s-video-kabel;) Lenke til kommentar
Jonhei Skrevet 17. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2008 Da klarte jeg det endelig! Måtte trykke på AV-knappen flere ganger:P Men sliter litt med fargene. Sjekket en film som var ganske mørk, og der så man nesten ingentin. Hvor og hva skal jeg stille på? En annen ting er at VLC media player ikke spiller av når jeg har koblet til TVen. Noen som vet hvorfor? Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Da klarte jeg det endelig! Måtte trykke på AV-knappen flere ganger:P Men sliter litt med fargene. Sjekket en film som var ganske mørk, og der så man nesten ingentin. Hvor og hva skal jeg stille på? Du må inn i nvidia-kontrollpanelet. Der finner du fargeinnstillinger for video, osv. Begynn med å justere brightness og contrast. Deretter ser du om bildet er for grønt, for rødt, for blått, e.l. Eller, du kan vel kanskje også justere på TV'en, men det er jo ikke sikkert det er separate justeringer for AV-kanalene og TV-kanalene, så pass på at du ikke lager for mye jobb for deg selv ... Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 du må sikkert velge primary/secondary skjerm. ofte vil ikke filmer bli vist på secondary skjerm, kun hovedskjermen. det kan du fikse på ved å benytte funksjonen "extend desktop to multiple displays" eller noe i den dur. må ikke klone bilde. det virker ihvertfall om man benytter dsub eller dvi/hdmi-kabel. og problemet med mørke bilder: brightness!!!!!! gå inn på tv-menyen og still på konstrast, farge og lysstyrke til du får ønsket bilde. kan også gjøres i windows, men da stilles bildet på både tvskjerm og dataskjerm. men bildekvaliteten vil bli utrolig begrenset med en svideokabel, så holder fortsatt på utsagnet om at du vil tjene mye på å bytte til annen kabel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå