Jonhei Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Hei! Hvordan kobler jeg dette. Har kjøpt en kabel på CLas Ohlson som jeg er ganske sikker på at jeg kan bruke, men vet ikke hvor jeg skal på tv'en for å finne bildet? Har en Dell Inspiron 6400 med GeForce 7200 (tror jeg). Har koblet fra S-video utgang på pc til S-video på tv. Stemmer ikke dette? Lenke til kommentar
Jonhei Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 Hei! Er en Panasonic LCD-tv:D Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Du burde bruke en VGA kabel fra pc til tv, og så på pcen holde inne "FN" knappen, og (mest sannsnlig) F4. (En av knappene skal ha et bilde på knappen eller over, av noe som ligner på en tv/sjerm. Da skal pcen bruke den utgangen istedenfor skjermen på bærbaren! Lenke til kommentar
Jonhei Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 Jeg har kjøpt denne kabelen: http://clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=14391260 Vil ikke det virke? Med en VGA-kabel, har jeg vel ikke noe sted å feste den i tv'en?? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Med en VGA-kabel, har jeg vel ikke noe sted å feste den i tv'en?? Det kommer an på TV'en. Hvis den har VGA-inngang, så vil det gi deg bedre bilde enn S-video, men du skal også kunne bruke S-video. 1. Du må finne ut hvordan du setter TV'en i "S-video-modus" 2. Du må finne ut hvordan du slår på S-video-utgangen på PC-en Hint: Bruksanvisninger inneholder mye rart. Produsentenes support-sider også. Lenke til kommentar
Jonhei Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 Jeg TROR S-video-modus skal aktiveres automatisk når noe kobles inn i tv'en. Men noen som vet hvor jeg skal gå på tv'en for å se det? Hvilken kanal? AV1, AV2 etc? Har prøvd de, men skjer ingenting der. Har digital dekoder, hvis det har noe å si... Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Jeg antar at den digitale dekoderen er en separat boks som er koblet til TV'en med en SCART-kabel eller noe sånt? Og når du slår på digital-boksen, så får du automatisk bilde på TV'en? (Forutsatt at TV'en er påslått ...) Det samme burde skje med S-video-signalet. (Prøv å slå av digital-boksen først.) Det er ikke uvanlig at en AV-inngang på TV'en kan forsynes med både SCART, composite video og S-video, men selvfølgelig bare av en av signaltypene til enhver tid. Dvs. hvis du bruker SCART på AV1, så kan du ikke samtidig bruke S-video på AV1, f.eks. Det kan hende det er nok å skru av den enheten som er koblet med SCART til AV1, men det kan hende du må ta ut SCART-kontakten også. Det er ikke uvanlig at AV1 omfatter SCART og S-video-kontakter på baksiden av TV'en, mens AV2 omfatter S-video-kontakter på fronten eller siden av TV'en. Dette burde fremgå av TV-bruksanvisningen. Men du ser ingenting dersom det ikke blir sendt ut noe signal på PC'ens S-video-utgang. Lenke til kommentar
tevil Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Hva med å se om det er aktivert flere skrivebord i kontrollpanelet for nvidia? Jeg kjører dualmode, men du kan jo velge klonemodus e.l også. Alt etter ønske. Så ligger det ofte på AV2/S, dvs at du må trykke to ganger på "grønn knapp" slik at du aktiverer AV2/S. Eller en av de andre AV-ene/s VLC spiller dvd-isoer, img og mapper med dvd-filer lett som luft. Lenke til kommentar
Jonhei Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 Alt dette er også prøvd. Er et eller annet veldig merkelig her. Mulig det er en vesentlig ting jeg overser, men tror jeg skal ha fått med meg det meste:P Hmm, rart dette her... Det vises ikke på noen av AV'ene. Lenke til kommentar
Jonhei Skrevet 15. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2008 Ingen flere som har noen ideer? Klarer altså ikke å få dette til... Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Spørsmålet er jo i hvilken ende problemet ligger. 1. Prøv en annen PC mot TV'en din og se om det virker. 2. Prøv PC-en din på en annen TV og se om det virker. Hvis både TV'en og PC-en virker i disse to tilfellene, da er det bare kabelen igjen ... Lenke til kommentar
tevil Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Installert siste programvare fra nVidia? ikke bare drivere. Restart pcen. Aktiver to skrivebord i nVidia kontrollpanel. Koble til tven. Bilde? Restart pcen igjen med kabel koblet til. Sjekk enda engang i nvidia kontrollpanel. Ellers så må det jo være at kontakten er ødelagt eller noe i den dur, altså individuelle feil som leverandør av utstyr må ta ansvar for. Merkelig at det skal være problemer med noe så i utgangspunktet enkelt. Lenke til kommentar
Jonhei Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2008 Installert siste programvare fra nVidia? ikke bare drivere.Restart pcen. Aktiver to skrivebord i nVidia kontrollpanel. Koble til tven. Bilde? Restart pcen igjen med kabel koblet til. Sjekk enda engang i nvidia kontrollpanel. Ellers så må det jo være at kontakten er ødelagt eller noe i den dur, altså individuelle feil som leverandør av utstyr må ta ansvar for. Merkelig at det skal være problemer med noe så i utgangspunktet enkelt. Hvordan aktiverer jeg to skrivebord i nVidia kontrollpanelet? Jeg finner jo kontrollpanelet og sånn, men ikke noe sted jeg kan aktivere to skrivebord... Lenke til kommentar
Jonhei Skrevet 17. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2008 Kommet et lite stykke videre nå Nå oppdager nVidia kontrollpanelet at det er en TV som er koblet til, men det vises fortsatt ingenting på tv'en :S Any ideas? Står at det er AV3 som skal brukes når man kobler til s-video-kabelen på tv'en. Stemmer dette, eller kan det være noe annet jeg skal bruke? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Trykk på FN+F8, da skal du aktivere utgangen på PC-en. Lenke til kommentar
Jonhei Skrevet 17. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2008 Trykk på FN+F8, da skal du aktivere utgangen på PC-en. Har gjort det også... Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 hvorfor bruke s-vid-kabel når den gir så grusomt dårlig bilde som overhodet mulig? funka ok den gangen vi hadde vanlige billedrørs-tv'r, men på lcd og plasma blir bildet rett og slett for dårlig. spander på deg etpar hundre kr og kjøp en dvi-hdmi-kabel hvis PC-en din har utgang for sånt. Lenke til kommentar
Jonhei Skrevet 17. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2008 hvorfor bruke s-vid-kabel når den gir så grusomt dårlig bilde som overhodet mulig? funka ok den gangen vi hadde vanlige billedrørs-tv'r, men på lcd og plasma blir bildet rett og slett for dårlig.spander på deg etpar hundre kr og kjøp en dvi-hdmi-kabel hvis PC-en din har utgang for sånt. ...fordi det var dette jeg fikk anbefalt. Har ikke hdmi-utgang på PC-en! Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Du kommer til å få mye bedre bilde med en VGA kabel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå