Mogens4 Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Heisann. Jeg skal gå til anskaffelse av en snøfreser nå, og trenger litt hjelp. Jeg har forholdsvis mye å måke så jeg skal få for en freser av litt kvalitet. Jeg skal bruke ca 15000,-. Hvilket alternativ er best? Jeg har sett meg ut Stiga Snow Flake Duo Line+, som koster 15.690,-. Er det noe bedre alternativ på markedet? Mvh Mogens Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Heisann. Jeg skal gå til anskaffelse av en snøfreser nå, og trenger litt hjelp. Jeg har forholdsvis mye å måke så jeg skal få for en freser av litt kvalitet. Jeg skal bruke ca 15000,-. Hvilket alternativ er best? Jeg har sett meg ut Stiga Snow Flake Duo Line+, som koster 15.690,-. Er det noe bedre alternativ på markedet? Mvh Mogens Egentelig vil jeg si, en snøfreser er en snøfreser men det er vel ikke det Stiga og Husquarna er nok av det beste slaget, spørr litt i butikken Lenke til kommentar
RattattaJan Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Heisann. Jeg skal gå til anskaffelse av en snøfreser nå, og trenger litt hjelp. Jeg har forholdsvis mye å måke så jeg skal få for en freser av litt kvalitet. Jeg skal bruke ca 15000,-. Hvilket alternativ er best? Jeg har sett meg ut Stiga Snow Flake Duo Line+, som koster 15.690,-. Er det noe bedre alternativ på markedet? Mvh Mogens Egentelig vil jeg si, en snøfreser er en snøfreser men det er vel ikke det Stiga og Husquarna er nok av det beste slaget, spørr litt i butikken I denne prisklassen er det TORO PowerMax 826OE som er best. Hvorfor? Alle som har freser vet at det mest irriterende er brytebolter som knekker og at freseren tetter seg. Begge disse to tingene er eliminert på TORO. Samtidig er mange fresere i dag svakt konstruert. Hvis du setter en Toro ved siden av Stiga'en elle nesten hvilken som helst annen fres vil du straks se forskjellen, pog ikke minst kjenne forskjellen. Eks. Sett foten på hjørnet av innmateren og tråkk til. Legg merke til hvordan hele huset vrir seg , gjør så det samme på TORO, :!: i tillegg til bedre stålkvalitet har de avstivere for at huset ikke skal knekke etter noen få år. + på TORO: Patentert system som gjør at de ikke tetter seg. Eneste freser som fungerer like godt på sørpe som tørr snø Snekke i innmating er overdimensjonert. Dette gjør at det nesten ikke er forbruk av brytebolter.(snø eler is vil ikke kunne "ta" bryteboltene. Joystikk styring av utkast. Sist men ikke minst, i USA er TORO rangert på 1. plass i nesten alle forbrukerrapporter, jeg har kun funnet 1 er de var på 2. plass og det var på grunn av pris. I Norge er TORO midt på treet prismessig, mens i USA er de 35% dyrere enn feks ARIENS og 10% dyrere enn Honda Eks. TORO PowerMax 6000 evt 826O, 8hk med alle fortrinn fra ca 13900 Ranking etter st;relse, kundevalg og tilbakemeldinger En av USA's uavhengige kunde tester Produsent Agent Lenke til kommentar
kirderfkirderf Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Hei folkens! Jeg har selv vært på søken etter ny snøfreser. Har søkt mye på nettet og snakket med andre om deres erfaringer. Har lagt ut en brukeranmeldelse med bilder på ByggeBolig.no Valget falt på en McCulloch som Bauhaus selger til en gunstig pris. Forøvrig anbefaler jeg også denne forumtråden til den som skal kjøpe nyesnøfreser. Lenke til kommentar
oskulst Skrevet 3. mars 2015 Del Skrevet 3. mars 2015 Hei! Styr unna Stiga! Min Stigafreser har max vært i drift i mer enn 12 timer og hele freseren har falt fra hverandre. Elendig kvalitet og ekstremt dårlig service fra Stiga!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå