abene Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Google Maps er blitt oppdatert med værinformasjon for forskjellige land i verden. Les mer Lenke til kommentar
kommers Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Hvorfor må vi være så google-fiksert? Er ikke gruppetenking kjedelig? Hvorfor ikke heller skrive litt om de detaljerte værrapportene/-kartene man får på yr.no ? Det er en norsk side som er temmelig unik i europeisk sammenheng. Den fikk attpåtil Rosing-prisen for beste nett-tjeneste 2007, samt Språkprisen (i hovedsak for deres tilrettelagte og nettilpassede fagspråk). Spør du meg så er yr.no hundre ganger mer interessant enn Googles lille fis/kartutvidelse. Artikler som denne minner meg en del om kjedelig kjendis-nytt. YR.NO Er det bare jeg som lider pga for mye uinteressant "kjendisnytt" i IT-verdenen? Lenke til kommentar
iDude Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Hvorfor ikke heller skrive litt om de detaljerte værrapportene/-kartene man får på yr.no ? Det er en norsk side som er temmelig unik i europeisk sammenheng. Den fikk attpåtil Rosing-prisen for beste nett-tjeneste 2007, samt Språkprisen (i hovedsak for deres tilrettelagte og nettilpassede fagspråk).Flott side, ingen tvil om det. Men personlig lurer jeg på hvor mye penger som har gått inn i denne tjenesten - hele poenget med siden er jo å kontre storm sin satsing på værtjenester. Alltid like inspirerende å se hvordan statlige norske tjenester prøver å konkurrere i senk private initiativ - yey. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå