Gå til innhold

Hvilken konsoll passer meg best?

-Makaveli-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De som spiller fighting spill litt seriøst spiller jo som regel med arcade sticks så kontroller argumentet er ganske tynt.

Uansett kan dpaden lett fikses hvis man absolutt vil ved å file litt ned på den. Eller kanskje den har blitt bedre i det siste hva vet jeg.

Men nå er det vel ikke alle som gidder å investere i en arcade stikke for å spille fighting spill og det er vel i første omgang slik man må tenke mener jeg.

Siden han sier han spiller omtrent bare fighting spill så går jeg nesten utifra han bruker det. Kontroller argumentet er uansett veldig tynt og en smakssak.

Og hvis det skulle bli for ille så er det jo bare å kjøpe en annen 360 kontroller med bedre dpad. Selges vel mange forskjellige 3rd party 360 kontrollere.

Endret av Mesterkokk
Lenke til kommentar

Nå svarer jeg kun ut fra min egen erfaring (spillet fighting både på PS2 og X360) og ettersom kontrollen til PS3 er mer eller mindre identisk med PS2 så vil jeg si jeg foretrekker den mye bedre.

Kontroll er forøvrig et meget viktig punkt i et fighte spill ettersom du ikke vil ødelegge hendene bare for å sparke. Husker med gru tilbake på N64 dagene og Mario Party når du fikk oppdraget å sykle strøm til en pære. Jeg hadde sår i handflata og vondt i tommelen mange uker etterpå.

Er og derfor jeg legger mye vekt på behagelig kontroll til den type spill trådstarter er ute etter og der synes jeg kontrollen til Playstation er mye bedre til de spilletypene enn X360 kontrollen, men det er min mening og ikke noe annet.

Lenke til kommentar
Nå svarer jeg kun ut fra min egen erfaring (spillet fighting både på PS2 og X360) og ettersom kontrollen til PS3 er mer eller mindre identisk med PS2 så vil jeg si jeg foretrekker den mye bedre.

Kontroll er forøvrig et meget viktig punkt i et fighte spill ettersom du ikke vil ødelegge hendene bare for å sparke. Husker med gru tilbake på N64 dagene og Mario Party når du fikk oppdraget å sykle strøm til en pære. Jeg hadde sår i handflata og vondt i tommelen mange uker etterpå.

Er og derfor jeg legger mye vekt på behagelig kontroll til den type spill trådstarter er ute etter og der synes jeg kontrollen til Playstation er mye bedre til de spilletypene enn X360 kontrollen, men det er min mening og ikke noe annet.

Så du synes han skal kjøpe PS3 da? Synes isåfall du ikke er særlig objektiv denne gangen. For alt du vet kanskje han vil like 360 kontrolleren bedre? Og som sagt, det finnes andre kontrollere også.

Lenke til kommentar
Så du synes han skal kjøpe PS3 da? Synes isåfall du ikke er særlig objektiv denne gangen. For alt du vet kanskje han vil like 360 kontrolleren bedre? Og som sagt, det finnes andre kontrollere også.

Erm, ja det synes jeg. Hva skal jeg si, du burde kjøpe X360 eller PS3? Hjelper det mye? Du er jo ikke akkurat objektiv selv heller for så vidt men heller så subjektiv som det lar seg gjøre.

Lenke til kommentar

Erm, ja det synes jeg. Hva skal jeg si, du burde kjøpe X360 eller PS3? Hjelper det mye? Du er jo ikke akkurat objektiv selv heller for så vidt men heller så subjektiv som det lar seg gjøre.

Ok, så du anbefaler altså en PS3 som koster 4000kr og som kun har VF5 nå (uten online modus) fremfor 360 som har VF5 og DOA4 og som kan kjøpes fra 1890kr.

Pga en "dårlig" dpad...?

En rimelig dyr dpad vil jeg si. Forøvrig så "må" jo alle dagens PS3 eiere kjøpe nye kontrollere når den med rumble kommer, skulle tro det var et større irritasjonsmoment.

Og hvor i denne tråden har jeg ikke vært objektiv? Jeg har kommet med fakta og ingenting annet. Du derimot anbefaler en dobbel så dyr PS3 som har dårligere utvalg innen slåssespill sjangeren fordi du synes dpaden er dårlig...

Ærlig talt.

Endret av Mesterkokk
Lenke til kommentar

Mange av poengene dine er minst like håpløse, Mesterkokk.

VF5 har online på 360, MEN der må du betale for å spille det online

Og på den billige utgaven følger det jo ikke med en drit omtrent til 360.

Og om trådstarter bryr seg om det så bråker 360 noe inni granskauen i forhold til 40 gb'en av PS3. 60 gb'en sitt støynivå er sånn ca. midt i mellom

Mange av poengene dine er minst like håpløse, Mesterkokk.

VF5 har online på 360, MEN der må du betale for å spille det online

Og på den billige utgaven følger det jo ikke med en drit omtrent til 360.

Og om trådstarter bryr seg om det så bråker 360 noe inni granskauen i forhold til 40 gb'en av PS3. 60 gb'en sitt støynivå er sånn ca. midt i mellom

Lenke til kommentar
Ok, så du anbefaler altså en PS3 som koster 4000kr og som kun har VF5 nå (uten online modus) fremfor 360 som har VF5 og DOA4 og som kan kjøpes fra 1890kr.

Pga en "dårlig" dpad...?

En rimelig dyr dpad vil jeg si. Forøvrig så "må" jo alle dagens PS3 eiere kjøpe nye kontrollere når den med rumble kommer, skulle tro det var et større irritasjonsmoment.

Og hvor i denne tråden har jeg ikke vært objektiv? Jeg har kommet med fakta og ingenting annet. Du derimot anbefaler en dobbel så dyr PS3 som har dårligere utvalg innen slåssespill sjangeren fordi du synes dpaden er dårlig...

Ærlig talt.

Jeg anbefaler en PS3 ja fordi jeg mener den er bedre på den typen spill enn X360 er, basert på håndkontrolleren. Du skal jo ikke klaske hendene på kabinettet og er håndkontrollen klønente og dårlig blir ikke spillopplevelsen noe bedre. Du kan forøvrig og spille eldre PS1 spill på PS3 og for min del er Tekken 1 og 3 et spill som står meg nært og som du får enkelt tak i på internett.

Forøvrig når du nå spør hvor du ikke var objektiv så minner jeg deg på disse ordene:

"Så valget er ganske enkelt, 360 er best for deg."

Lenke til kommentar

Pga en "dårlig" dpad...?

Ærlig talt.

Jeg anbefaler en PS3 ja fordi jeg mener den er bedre på den typen spill enn X360 er, basert på håndkontrolleren. Du skal jo ikke klaske hendene på kabinettet og er håndkontrollen klønente og dårlig blir ikke spillopplevelsen noe bedre. Du kan forøvrig og spille eldre PS1 spill på PS3 og for min del er Tekken 1 og 3 et spill som står meg nært og som du får enkelt tak i på internett.

Forøvrig når du nå spør hvor du ikke var objektiv så minner jeg deg på disse ordene:

"Så valget er ganske enkelt, 360 er best for deg."

Ok, så nå gjelder Tekken 1 til 3 på PS1 også som et argument altså? Eh.

Og 360 er best for han idag utifra det han spør om. Han kan få DOA4 for en hundrings hvis han leter litt og den beste versjonen av VF5. På en konsoll til under 2000kr. Så ja, det er helt på sin plass å si at 360 er best for han (noe han spør om, 'hvilken konsoll passer han best').

På PS3 er det kun VF5 og en PS2 port av Tekken5 på PSN. Og den koster 4000kr.

Igjen, ærlig talt.

Lenke til kommentar
Får du ikke lastet ned det nyeste tekken som er kommet på PS store til 200 kr å?

+ at Soul Caliber har kommet til PS3

Du kan laste ned en en PS2 port av Tekken 5 DR ja. Soul Calibur kom ut til Dreamcast det.

SC2 kom ut til PS2/Xbox/GC. Sc3 kom ut til PS2. SC4 kommer ut til 360 og PS3.

Lenke til kommentar

Og 360 er best for han idag utifra det han spør om. Han kan få DOA4 for en hundrings hvis han leter litt og den beste versjonen av VF5. På en konsoll til under 2000kr. Så ja, det er helt på sin plass å si at 360 er best for han (noe han spør om, 'hvilken konsoll passer han best').

Igjen, ærlig talt.

Er dette et spill eller? Er ikke noe som gjelder eller ikke gjelder, sier bare min mening, og det var ment som informasjon til trådstarter, som forøvrig er trådens opprinnelse, hvis han ikke hadde spillet de spillene og kanskje vil prøve dem.

Når det gjelder det resterende gidder jeg ikke si noe mer for det er sagt før. Jeg anbefaler PS3 utfra min erfaring og ikke noe annet. Men hva enn jeg sier og gjør så er jeg i det minste ikke bastant.

Lenke til kommentar

Igjen, ærlig talt.

Er dette et spill eller? Er ikke noe som gjelder eller ikke gjelder, sier bare min mening, og det var ment som informasjon til trådstarter, som forøvrig er trådens opprinnelse, hvis han ikke hadde spillet de spillene og kanskje vil prøve dem.

Når det gjelder det resterende gidder jeg ikke si noe mer for det er sagt før. Jeg anbefaler PS3 utfra min erfaring og ikke noe annet. Men hva enn jeg sier og gjør så er jeg i det minste ikke bastant.

Det der er bare at du nekter å innse at din anbefaling ikke henger på greip. Skremmende. Du klynger deg til noe så usselt som at "dpaden på 360 er dårlig", og rett og slett ignorerer at 360 er dobbelt så billig og har flere slåssespill ute nå.

Lenke til kommentar

Lille venn, jeg tror nok mine anbefalinger henger mer på greip enn bastante blinde utsagn. X360 har veldig mange gode og fine spill men i denne sammenhengen vil jeg fraråde trådstarter til å kjøpe X360 grunnet dårlig håndkontroll på X360 mot det PS3 har, sett ut fra hans spillønsker.

Lenke til kommentar

D-pad på X360 er ubrukelig, men må man bruke d-pad på beat'em ups? Jeg bruker den analoge stikka på spill som DoA4 og VF5. For en amatør som meg så er det mer enn godt nok. Mer hardcore beat'em up spillere tar seg vel råd til en skikkelig arkade joystick.

Endret av Norse360
Lenke til kommentar
Lille venn, jeg tror nok mine anbefalinger henger mer på greip enn bastante blinde utsagn. X360 har veldig mange gode og fine spill men i denne sammenhengen vil jeg fraråde trådstarter til å kjøpe X360 grunnet dårlig håndkontroll på X360 mot det PS3 har, sett ut fra hans spillønsker.

Hva prater du om? Jeg har kun lagt fakta på bordet og om du finner det bastant så er det kanskje fordi det er fakta..?

Nevn slåssespillene av den typen han spør etter som PS3 har ute nå som jeg tydeligvis ikke vet om.

Fakta er at det ENESTE slåssespillet som 360 ikke har er Tekken 6. Og det skal vel mye til at det holdes PS3 eksklusivt lenge. Vi snakker Namco her, de som lager Ridge Racer, Ace Combat og Soul Calibur. Alle finnes til 360.

SC4 kommer til 360, Street Fighter 4 kommer til 360. Hva er det som gjør PS3 til et bedre kjøp for denne sjangeren her bortsett fra "dårlig dpad"?

Som jeg har sagt før, det er kun en grunn til å velge PS3 for dette her. At man MÅ ha Tekken 6 dagen det kommer ut og at penger betyr ingenting.

Et annet argument for 360 forøvrig er at hvis man skal ha flere kontrollere for å spille flere så kan man kjøpe såpass billig som 300kr stk, mens PS3 kontrollere koster 500.

Endret av Mesterkokk
Lenke til kommentar
D-pad på X360 er ubrukelig, men må man bruke d-pad på beat'em ups? Jeg bruker den analoge stikka på spill som DoA4 og VF5. For en amatør som meg så er det mer enn godt nok. Mer hardcore beat'em up spillere tar seg vel råd til en skikkelig arkade joystick.

Det jeg sier også. Eller kjøpe en 360 kontroller med bedre dpad hvis den skulle være så ille.

Som denne f.eks.

uzvcsWibC.gif

Men tydeligvis er dpaden på PS3 verdt tusenvis av kroner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...