benbeni89 Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Hei! Jeg lurer på om jeg skal låne penger til bil. Men hva må jeg tenke på når jeg skal låne? Bilen koster 70000kr Har Nordea Bank. Jeg tjener ca. 9500 i mnd. netto. Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 hei, for deg som er i læra osv så hørte jeg nettopp om en kompis som hadde gjensidige, han fikk en my lavere rente pga at han fikk sånn stundentrabatt, veit ikke om nordea har det? ville jeg sjekka ut. annen ting, 70 000kr? første bil? må huske du må åsså kjøre kasko forsikring på denne bilen da banken/lån krever det? eller bare tuller jeg nå? hadde jeg vært deg, så hadde jeg nok kjøpt en enkel bil til 20-30k også venta 2år ell no får du litt bonus på forsikring, lærlingtid er over og du har mye bedre økonomi til å ta lån. Lenke til kommentar
benbeni89 Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 Stemmer.. Ja, jeg har en bil nå (Mazda 626, 90 mod), men den bynner å dra på åra Men er ikke sikker på om jeg bare skal ha den så lenge som den varer. Hva må jeg batale når jeg skal kjøpe bil? Ekstra som jeg må ut med.. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Hva må jeg batale når jeg skal kjøpe bil? Ekstra som jeg må ut med.. Registreringsavgift og årsavgift (for 2008). I tillegg må det være tegnet avtale om forsikring. Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Dyr forsikring, hadde jeg vært deg kanskje solgt den 626en(vet ikke åssen status det er på den) men ihvertfall anskaffet meg en sikre bil til en 20-40k det som er aktuelt, eller vis du skal absolutt ha ln, ville jeg ringt til forsikringselskapet, og hørt hvor mye du må betale for den bil du ønsker deg og kasko forsikring. Lenke til kommentar
Loko Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Det er ikke nødvendigvis sikkert at han må ha full kasko på forsikringen på bilen. De fleste banker har en gitt grense på hvor dyr bilen må være for at de krever full kasko. Sist jeg sjekket dette ut for en bil til rundt 70k trengte jeg kun del-kasko på bilen. Hvis du ønsker å spare penger på forsikring så kan det være en ide og høre hva bilforetningen kan tilby av forsikringer. Dems forsikringer er ofte veldig billige første året for å lokke til seg kunder. Etter første året kan du jo evt skifte til et annet billigere selskap, samtidig som du har opparbeidet deg litt bonus. Lenke til kommentar
benbeni89 Skrevet 15. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2008 Ja stemmer.. Men trur kanskje jeg bare sparer penger, og kjøper en bil når jeg trenger en, kanskje når jeg er ferdig med lære-tia, hvis den holder til da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå