Gå til innhold

Må jeg gå 10 klasse om igjen?

Hollywood_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var sjuk i hele november og desember..

Blei dritskuffa da dem sa jeg måtte gå om igjen.. Hadde vært greit hvis det hadde vært fordi jeg skulket så mye, men jeg var jo alvorlig sjuk.. En annen i klassen min skulket annen-hverdag i mange måneder i 9 og begynnelsen av 10ende. Måtte han gå om igjen? NEI! Faen..

Noen som har noen forslag? Sier takk til alle!

Endret av Hollywood_
Lenke til kommentar
Jeg må gå 10 klasse om igjen og har fri helt til august.. Noen som har noe forslag til hva jeg kan finne på?

Føler at jeg kommer til å kjede meg noe vanvittig etterhvert..

Har noen vært i samme situasjon?

Jeg tok meg hele 3 friår etter VGS. Jeg kjedet meg aldri.

Lenke til kommentar

Egentlig så er det ikke sikkert enda om jeg må gå om igjen. Jeg har pratet mye med muttern om det og hu sier at jeg ikke får karakterer til sommeren og får ikke eksamen. Er det sant? Er ikke det opp til eleven selv?

Skolen har ikke sagt jeg må gå om igjen, bare muttern.

Noen som veit forøvrig om hvor høyt snitt man må ha får å komme inn på Mekken?

Takk for svar til alle!

Lenke til kommentar
Egentlig så er det ikke sikkert enda om jeg må gå om igjen. Jeg har pratet mye med muttern om det og hu sier at jeg ikke får karakterer til sommeren og får ikke eksamen. Er det sant? Er ikke det opp til eleven selv?

Skolen har ikke sagt jeg må gå om igjen, bare muttern.

Vel, jeg går siste året på Allmenfag, og grunnet sykdom fikk ikke jeg karakter i ett fag.

Har snakket med lærere om det, og i følge dem er det fortsatt godt mulig å få standpunktkarakter til sommeren, så jeg ser ikke helt hvorfor det skulle være strengere på ungdomsskolen :)

Var jeg deg, ville jeg kontaktet en lærer, for å finne ut hvordan situasjonen egentlig er.

Lenke til kommentar
Noen som veit forøvrig om hvor høyt snitt man må ha får å komme inn på Mekken?

Vite hva man heter og hvor man bor, og klare å regne 8. klasse matte tålig greit. Trenger ikke akkurat å være rakettforsker for å komme inn der. :/ Har du snittkarakter over 2, skal du ikke ha noen problemer med å komme inn der vil jeg tro.

Fra spøk til Ivar:

Snakk med rådgiver på skolen. Slike som deg er jobben deres. :)

Endret av Oddvar Knus
Lenke til kommentar

Ok, takk for svar!

Jeg tror det faktisk bare er muttern som vil at jeg skal gå om igjen. Lærerne er det vel samma for.

Og at hu sier at jeg ikke får eksamen og karakterer er vel bare tull? Jeg får det jo selvom jeg har vært mye sjuk.

3.3, er det godt nok gjennomsnitt til å gå inn på mekken?

Lenke til kommentar

Så vidt meg bekjent er snittkravet på mekanisk så lavt at det skal godt gjøres å ikke komme inn bare man består fagene og eksamen fra ungdomsskolen.

Ellers er det pisspreik at du ikke får satt standpunkt til sommeren eller avlagt eksamen på grunn av to måneders sykdom i forrige semester. Legeerklæring for å vise eventuelle tvilere at du ikke bare skulket, og lite fravær på vårsemesteret, så har du det du trenger. Det er en viss prosentandel av det totale timetallet man må ha for at det skal være grunnlag for standpunkt i et fag, du overskrider ikke det maksimalt tillatte fraværet ved to måneders sykdom.

Hvis de nå slår seg vrang, eller finner opp en eller annen regulering du skal ha forbrutt deg mot ved å være syk, må du kanskje belage deg på litt dialog, så finner dere en løsning; primært er også skoleverket interessert i at du skal bli ferdig med grunnskolen asap.

Lenke til kommentar

Når man ser hvem som kommer inn på mekk så må det da være helt umulig å IKKE komme inn der. No offence.

Har du fri helt til august så ville skaffet meg en jobb, så får du tjent opp litt penger. Å gå hjemme og gjøre ingenting høres fristende ut de første ukene, men i lengden blir det utrolig kjedelig og ensomt.

Lenke til kommentar
2stk i klassen min som går i min klasse, fordi de skulka for mye ifjor. Går 1VGS.

Kan du forklare den litt nærmere?

Du har 2 stykker I KLASSEN din som GÅR I KLASSEN DIN?

Nei, du tuller! Det er jo umulig!

Ojsann, les når jeg skrev innlegget, muligens derfor.

Morro å gå å pirke på skrivefeil? Capslock er forresten ganske unödvendig.

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...