Vighilicious Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Var så uheldig å velte et glass vann over pcen mens den var i drift. Dro ut strøm kontakten på under sekundet. Håper at jeg reddet pcen pga min raske reaksjon. Skulle nesten filmet det, Tror vannt kun traff skjermkortet ser det ut som, kan det reddes? Kan ikke se noen tegn til at det er blitt svidd. Lar pcen stå ved siden av en varme ovn i natt. Skal jeg rense skjermkortet i isopropanol før jeg prøver det igjen? Og hvordan gjør jeg dette, skal jeg helle isopropanol over hele kortet eller bare smøre litt? Isopropanol damper vell vekk nokså fort. Angrer på at jeg kjøpte et sånn fancy kabinnett med hull i toppen for bedre lufting. Thermaltake aka watertake. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Du fikk jo vannkjoling, hva er det a angre pa Hvis det var vanlig vann, trenger du bare a la det torke. Isopropanol brukes til a fjerne sticky stuff, som kjolepasta. Lenke til kommentar
Vighilicious Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 Okei. Har hatt pcen i et rom med 30 grader + i natt, skal jeg teste om den fungerer? Eller skal jeg la den stå der noen dager, vet jo aldri om vannet har funnet veien ned i de minste sprekker Lenke til kommentar
Xkr%#^+* Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Hadde uansett gått over med hårføner og latt det tørke noen timer til. Utrolig kjedelig om kortet ryker p.g.a. utålmodighet. Lenke til kommentar
Vighilicious Skrevet 15. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2008 Pc-en funker som før. Aner ikke hvordan den kan ha overlevd. Skjermkortet hadde store mengder vann på seg som jeg tørket av, men det var ikke brent. Grunnen til at det fortsatt funker må være min ekstremt raske reaksjon med å dra ut kontakten før noe rakk å bli svidd! Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 man klarer aldri å være så rask. så på tv at brannvesenet spylte vann direkte på sikringsskapet ut at det kortslutte. det er saltvann og skittent vann som leder strøm d.v.s. fører til kortslutninger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå