Gå til innhold

Hvordan kompilerer jeg et C++ script?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hehe veldig sant.

"Script" fyrer opp folk som driver med "ekte" programmering av flere grunner.

1. C++ tar lang, lang tid å mestre

2. Scriptspråk blir ofte skrevet i C++

3. Scripting er tamt

4. Native code er tøffere en toget.

 

Har du noen bøker å anbefale for nybegynnere? Tviler på at jeg klarer å sette meg inn i det, men jeg skal prøve!

 

#include <iostream.h>

main()
{
cout << "Hello World!";
return 0;
}

Lenke til kommentar

De fleste bøkene kan du egentlig bruke, jeg liker "How to program C++", spesielt sixth edition. Pedagogisk sett er den veldig god, samt jeg liker de "in depth case study" man får en innføring i å skrive mye kode på et praktisk vis.

Det er bare å starte et sted, det er det som er vanskelig! :)

 

(Nettsider er best for oppslag, anbefaler en bok.)

Lenke til kommentar
Har du noen bøker å anbefale for nybegynnere? Tviler på at jeg klarer å sette meg inn i det, men jeg skal prøve!

 

#include <iostream.h>

main()
{
cout << "Hello World!";
return 0;
}

 

Det der vil nok neppe kompilere. Du må enten si "using namespace std;", "using std::cout" (Før du bruker cout), eller bytte ut linjen 'cout << "Hello World!"' med 'std::cout << "Hello World!"'. Den andre eller tredje er anbefalt siden du ikke kan få namespace kludder (Og det er litt vrient å finne ut av hva som egentlig skjer med C++ compile-errors og warnings sånn helt i starten). std:: prefikset betyr kort fortalt at du vil ha ut noe som ligger i standard biblioteket, og med mindre du bruker et (annet) bibliotek eller dine egne saker, så er det der du vil ha ting ut fra.

 

Du må definitivt ha en bok for å lære C eller C++, det er rett og slett for lite godt materiale på weben, og det er språk som er meget vanskelige å mestre. Dersom du bestemmer deg for å ta en titt på C, så er Kernighan & Ritche: The C Programming Language (2nd. edition) det definitive valget.

 

Accelerated C++ og Deitels "C++: How to Program" er gode alternativer for C++.

Endret av qebaba
Lenke til kommentar
Det der vil nok neppe kompilere. Du må enten si "using namespace std;", "using std::cout" (Før du bruker cout), eller bytte ut linjen 'cout << "Hello World!"' med 'std::cout << "Hello World!"'.

 

Tja, siden han bruker iostream.h så legges alle funksjonene i det globale namespacet, så det kompilerer helt fint, selv om det gir en warning på bruk av deprecated header...

 

Ellers er jeg helt enig i at han burde bruke <iostream> og std::cout...

Lenke til kommentar

Så ut til at det ble mange vanskelige svar i den tråden her, som antageligvis gikk litt over hodet ditt hvis du ikke har drevet med programmering før.

 

Den boken du har bestilt er heldigvis veldig bra etter min og andres mening, og er nok noe av det beste innen innledning til C++.

 

Masse lykke til, programmering, og spesielt C++, er en veldig givende og morsom hobby og etterhvert yrke/studie. Stå på!

 

Hvis du har noen spørsmål så kan du gjerne sende meg en PM, så skal jeg se hva jeg kan gjøre for å hjelpe deg. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...