Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Bleking av tenner.

Gjest estragon

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg har et lite problem. here it goes:

Når jeg var mindre var jeg ikke veldig flink til og passe på tennene mine og nå i litt eldre alder så har jeg fått litt gule tenner, og jeg er litt redd for at jenta jeg liker, ikke vil bli ordtlig kjent med meg pga dette. Er Abselutt ikke noe allright, er ganske ekkelt, JA.

Jeg har prøvd denne tannkremen til kolegate(Eller hvordan det skrives) som de sier bleker tennene, men har ikke merket noe forskjell.

Finnes det noe bleknings-middel jeg kan kjøpe reseptfritt på apoteket f.eks. som jeg kan bruke hjemme av meg selv? evt. en børste med et middel på eller noe i den duren?

Når jeg først er i gang med tennene skal jeg spørre om en ting til. Har et hull (mitt første. Oo) og er UTROLIG redd for borr og slikt, å vil slippe sprøyter i munnen. har trekt en tann før med sprøyte i munnen og det vil jeg ikke gjøre igjen. (En del av en tann ble ødelagt)

Er det muligheter for og få narkose hos vanlig tannlege og er det i det heletatt mulighet og gjøre det?

Håer jeg får noen ordtlige svar og ikke masse kritikk for hvor dårlig jeg var med tennene før :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du bare har ett hull, blir det vel bare borring. Trenger ikke trekke hvis du gjor noe med det relativt raskt.

Lystgass er jo noe tannleger er kjent for, men det er vel ikke akuratt lokalbedovelse. Og jeg har aldri hatt det, har vel egentlig ikke hatt vanlig bedovelse heller.. menmen. Det er vel bare a sporre hos din lokale tannlege.

Lenke til kommentar

Spør tannlegen din?

Jeg har forholdsvis god erfaring med borring og sprøyter.. Er bittelitt nervøs rett før han skal sette sprøyta, men det er vanligvis overstått på 4-5sekunder. Sikkert mindre belastning for kroppen, enn det lystgass er?

Endret av EvenruD
Lenke til kommentar

Poenget ved at jeg vil gjøre det selv er at hvis jeg gjør det hos tannlegen så koster det mellom 500,- til 1000,-

Hvordan fungerer egentlig lystgass?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...