Gå til innhold

Mulig å blokke trådløse nett?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg får internett gjennom det trådløse nettverket til hybeleierne. Uheldigvis er kjører naboene på samme kanal, noe som jeg mistenker at skaper interferens på nettverket, og gjør at signalstyrken min blir kraftig redusert.

Begge nettverkene kjører på kanal 6, hybelnettet kjører på 54 mbit/s, mens naboens kjører på 11 mbit/s. Selv har jeg mitt eget trådløse nett som kjører på kanal 10, det er et fjerde nett i området som kjører på kanal 11, men jeg har 100% signalstyrke på mitt.

Hybelnettet varierer veldig på signalstyrke, alt i fra rundt 20% til rundt 50%. Merket en dag at naboens nett var nede, og da hadde jeg så å si full signalstyrke, hvor prosenten var oppe i 85-95% signalstyrke. Dette forsterket mistankene mine til interferens.

Spørsmålet mitt er da, finnes det noen måte å få blokket naboens nettverk fra nettverkskortet mitt? Sånn at jeg ignorerer det, og kun bruker hybelnettet?

Er litt skeptisk til å spørre hybeleierne, da det virker som de ikke er så flink med pc, og nettverksoppsett.

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...