Gå til innhold

Komponenter til spill pc ca 10.000 kr budsjett.

Anbefalte innlegg

Trenger hjelp til oppsett av en ny spill Pc

De kravene jeg har til den nye dataen.

- 10.000 kr grense

- Relativt stille siden den skal være på 24/7

- Kommer kanskje til å overklokke. Men ikke noe ekstremt. Så ikke legg mye vekt på dette. Hvis det koster meg f. eks 2000 kr for at jeg skulle kunne overklokke 200Mhz. Er det bare og å se bort i fra overklokking muligheten.

- Klare nye spill bra. Som Ut3, Cod4 etc., men forventer ikke noe supert resultat i crysis for 10.000

Som sagt over har jeg planer om å overklokke litt. Og at jeg skal ha den noen år. Den skal brukes hovedsaklig til fps spilling.

Og helst alt fra en nettbutikk. Som komplett. Har veldig god erfaring med dem. Hvis dette er murlig

Deler jeg trenger:

-Hk

Har ikke peiling hva som er bra til overklokking, er stabilt og takler Sli.

-Cpu

Har lest en del tråder her og litt i CPU forumet. Så valget står imellom q6600 eller e6850. Som sagt jeg skal ha dataen noen år. Er det q6600 er burde satse på?

-Grafikkort

Planen var Sli. Men jeg er forvirra. Lest flere steder på forumet om "nye" 8800 GTS 512 MB at det er bra ytelse for pengene. Eller er det andre kort som er bedre for mitt budsjett?. Eller er det lurer bare kjøpe ett kort å vent med og kjøpe ett til?

-Minne

Ikke så mye peiling her, men 4 GB siden jeg snart skal oppdatere til Vista

-Kabinett

Helst svart, ikke noe lys og helst ikke noe vindu eller annet ”tull”. Litt kvalitet sånn at ting ikke begynner og gnisse etc. etter ett par løft. Hvis det ikke følger med vifter. Anbefal gjerne noen som er stille etc.

-Psu

Trenger en som er relativt stille. Og som klarer oppsettet +6 harddisker.

-Cpu kjøler

Regner med hvis jeg skal klokke litt kan jeg ikke bruke stock vifta. Så trenger noen stille og effektivt.

Er et slik oppsett mulig for 10.000?

Mvh. Marius

Endret av GtReBra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trenger hjelp til oppsett av en ny spill Pc

De kravene jeg har til den nye dataen.

- 10.000 kr grense

- Relativt stille siden den skal være på 24/7

- Kommer kanskje til å overklokke. Men ikke noe ekstremt. Så ikke legg mye vekt på dette. Hvis det koster meg f. eks 2000 kr for at jeg skulle kunne overklokke 200Mhz. Er det bare og å se bort i fra overklokking muligheten.

- Klare nye spill bra. Som Ut3, Cod4 etc., men forventer ikke noe supert resultat i crysis for 10.000

Som sagt over har jeg planer om å overklokke litt. Og at jeg skal ha den noen år. Den skal brukes hovedsaklig til fps spilling.

Og helst alt fra en nettbutikk. Som komplett. Har veldig god erfaring med dem. Hvis dette er murlig

Deler jeg trenger:

-Hk

Har ikke peiling hva som er bra til overklokking, er stabilt og takler Sli.

-Cpu

Har lest en del tråder her og litt i CPU forumet. Så valget står imellom q6600 eller e6850. Som sagt jeg skal ha dataen noen år. Er det q6600 er burde satse på?

-Grafikkort

Planen var Sli. Men jeg er forvirra. Lest flere steder på forumet om "nye" 8800 GTS 512 MB at det er bra ytelse for pengene. Eller er det andre kort som er bedre for mitt budsjett?. Eller er det lurer bare kjøpe ett kort å vent med og kjøpe ett til?

-Minne

Ikke så mye peiling her, men 4 GB siden jeg snart skal oppdatere til Vista

-Kabinett

Helst svart, ikke noe lys og helst ikke noe vindu eller annet ”tull”. Litt kvalitet sånn at ting ikke begynner og gnisse etc. etter ett par løft. Hvis det ikke følger med vifter. Anbefal gjerne noen som er stille etc.

-Psu

Trenger en som er relativt stille. Og som klarer oppsettet +6 harddisker.

-Cpu kjøler

Regner med hvis jeg skal klokke litt kan jeg ikke bruke stock vifta. Så trenger noen stille og effektivt.

Er et slik oppsett mulig for 10.000?

Mvh. Marius

Antec Performance One P182

Asus EN8800GTS 512 MB

Gigabyte GA-X38-DS5

Intel Core 2 Duo E8400

Seagate Barracuda 7200.11 500 GB

2x OCZ Gold XTC 4096 MB DDR2 PC6400

Dette er mitt oppsett uten cpu. Dette kommer på ca. 8500,-

Da kan du legge i litt penger i kjølere etc.

Det stemmer at 8800gts 512 mb er mye for pengene. Da dette oppsettet er laget for litt klokking, støtter det dessverre SLI:(

Det er satt opp med 8gb ram ( kanskje litt overkill, men kjekt å ha. Brikkene er BILLIGE)

Ellers har jeg valgt E8400 som prosessor. Veldig god prosessor med ny type kjerne som gjør at den ikke blir så varm. Jeg valgte ikke quadprosessor da de er veldig dyre og foreløpig for man ikke så veldig mye bruk for dem i spilling....

Just my opinion ;)

Lenke til kommentar
Fant ingen butikk som hadde E8400. Trenger ikke harddisk, og er det ikke bedre og kjøpe bedre 4GB av bedre ram?

Thomz ser ikke linken din.

Stemmer nok det. E8400 ble akkurat lansert, og den kommer sikkert på lager de neste dagene. SHG skal visstnok få den inn 18.01.

Joda, mange som sier "4 gig raskere" ram... Jeg bestemte meg for den løsningen bare for å prøve... et lite prosjekt=)

Dessuten syns jeg denne ramen har ganske gode hastigheter osv...;)

+ at den er så billig.. Kjøper lett et par nye brikker hvis jeg ikke blir fornøyd ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...