Gå til innhold

Podcast på ipod

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig fan av radiopodcaster på ipod, elsker å høre radioprogrammene mine når jeg vil! når jeg ikke får sove (ofte..) hører jeg på radio. Før var dette en egen kategori på ipoden, men nå har podcastene plutselig dukket opp under musikk-delen..? (altså de står oppført med f.eks. NRK p3 som artist..) dvs. at når et radioprogram er over, fortsetter ipodden med neste program. det er jo litt dumt om man har sovna fra det, og ikke får skrudd den av... Under "podcaster" på ipoden står det ingen oppføringer.

kan ikke huske å ha gjort noe med innstillingene heller.. har lasta ned en ny versjon av programvare, det er alt jeg kommer på. er det en måte å ordne dette på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette vil jo avhenge av hvordan du lastet inn Podcast'n på ipod'n. Når du kobler til ipod i itunes (og du da først har oppdatert Podcasten i biblioteket), merker du Podcast på ipod og "klikker" for oppdater. (Eller du kan også dra fra Podcast i biblioteket inn i podcast på ipod. Du må selv sørge for at oppdateringen din kommer i podcast, og ikke dra podcast inn i Musikkbiblioteket ditt på ipod'n.

RandiA

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Dette vil jo avhenge av hvordan du lastet inn Podcast'n på ipod'n. Når du kobler til ipod i itunes (og du da først har oppdatert Podcasten i biblioteket), merker du Podcast på ipod og "klikker" for oppdater. (Eller du kan også dra fra Podcast i biblioteket inn i podcast på ipod. Du må selv sørge for at oppdateringen din kommer i podcast, og ikke dra podcast inn i Musikkbiblioteket ditt på ipod'n.

RandiA

Ok, men det er bare ett problem: plutselig er podcast-kategorien borte fra ipodden min i itunes...? Det står musikk, filmer, bilder og lydbøker, men ikke podcasts? Kan ikke huske å ha fjerna det, akkurat.. hva gjør jeg nå?

Lenke til kommentar
Du kan vel velge hvilke kategorier som skal vises der, right?

Jeg har ikke iTunes på maskinen her jeg sitter nå, så jeg kan ikke få gitt deg det "med teskjeer", men hvis du leter litt i iTunes så finner du det nok.

tror jeg trenger det med teskje jeg, gitt :) har leita og leita, men finner ikke ut av det :(

Lenke til kommentar

Hvis du blar bare på ipod, finner du Podcast under Sjangere. Hvis du ser på ipod når den er koblet til iTunes, ser du Podcast rett under Musikk. De podcast du abbonerer på, oppdateres greit når du trykker Oppdater. (Hvis du ikke har innstilt for automatisk oppdatering da)

RandiA

Lenke til kommentar
Hvis du blar bare på ipod, finner du Podcast under Sjangere. Hvis du ser på ipod når den er koblet til iTunes, ser du Podcast rett under Musikk. De podcast du abbonerer på, oppdateres greit når du trykker Oppdater. (Hvis du ikke har innstilt for automatisk oppdatering da)

RandiA

hehe, ja, det vet jeg :) men problemet er at podcastmappen er forduftet i itunes, og mappen er tom på ipoden.

Lenke til kommentar

RandiA

hehe, ja, det vet jeg :) men problemet er at podcastmappen er forduftet i itunes, og mappen er tom på ipoden.

Det var rart da...du bør kanskje oppdatere iTunes da, til en nyere versjon eller laste den inn på nytt. Det er jo iegentlig ingen mappe...har du sjekket under Rediger -->Innstillinger--> Podcaster og sett hva du har innstilt der da

RandiA

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Det finnes en innstilling (sikkert på instillinger) som lar deg velge hvilken av de mappene som skal vises i iTunes. Jeg har ikke iTunes tilgjengelig akkurat nå men kan skrive det i løpet av morgendagen... Har du forresten prøvd å abbonere på en podcast fra iTunes? Da tipper jeg podcast mappen hadde kommet frem av seg selv. (Innlegg skrevet fra iPod Touch)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...