the_fire Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 (endret) En WD 120.0GB External Passport II tok kvelden for litt siden. Jeg tok ut harddisken, og beholdt kabinettet med USB-overgangen. Nå har jeg fått meg en ny 2.5" harddisk som jeg har koblet via USB-SATA-overgangen, men harddisken dukker ikke opp. Den går rundt, det lyser i lampa på kabinettet og ingen ting virker unormalt, bortsett fra at den ikke blir oppdaget. Må jeg ha noen spesielle filer på harddisken for at den skal bli oppdaget? Endret 13. januar 2008 av KristofferB Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 En ny disk må initialiseres, dvs du må lage en partisjon. Det gjøres i Diskbehandling. http://www.theeldergeek.com/disk_management.htm Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 Selv om den er koblet til via USB? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Selv om den er koblet til via USB? Ja. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Kjøper man en ny eksterndisk så er den ferdig initialisert og formatert. Men kjøper man bare selve disken løst så må man gjøre det selv. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2008 Hvordan gjøres dette i Vista? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Hvordan gjøres dette i Vista? Control Panel, Administrative Tools, Computer Management, Disk Management. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2008 Får ikke opp harddisken. Noe spesielt jeg må gjøre i Diskbehandling? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Siden det er en SATA disk er det vel enkelt å koble den til internt? Da ser du at disken fungerer, og du kan initialisere den. Hvis du da ikke ser den som eksterndisk kan du sjekke USB problemguiden: http://www.hardware.no/artikler/miniguide_...problemer/41152 Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 Tingen er at disken ikke er ny. Den har installert Vista på seg, men bruker den ikke til å boote i fra når den er i harddiskkabinettet. For å forklare: Jeg har to 2.5" disker, en på 120 GB, en på 320 gb. Begge har Vista installert på seg (på grunn av noen problemer, vil formatere den minste i nær framtid). Den på 320 skal i hd-kabinettet, den på 320 i maskinen (som OS-disk). Begge disker virker på maskinen, men bare 320-disken virker i hd-kabinettet. Er det noe med disken da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå