Gå til innhold

Søke jobb i platekompaniet

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg så en annonse om at platekompaniet søkte deltidsmedarbeidere i butikken sin, så jeg tenkte jeg kunne søke der. Men jeg har aldri hatt jobb før, eller for den saks søkt jobb før, annet enn å spørre naboen om jeg kan klippe gresset mot penger. Så jeg lurer på hva jeg burde ha med i en sånn søknad? Evt. CV, siden det sto det skulle legges ved søknaden. Jeg har jo ikke noe erfaring i det hele tatt, men en gang må jo bli den første, så jeg lurte bare på om det f.eks kunne være noe å skrive, at jeg er ny? Eller kanskje det mest sannsynlig er en svakhet.

Takk for svar =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei! Jeg så en annonse om at platekompaniet søkte deltidsmedarbeidere i butikken sin, så jeg tenkte jeg kunne søke der. Men jeg har aldri hatt jobb før, eller for den saks søkt jobb før, annet enn å spørre naboen om jeg kan klippe gresset mot penger. Så jeg lurer på hva jeg burde ha med i en sånn søknad? Evt. CV, siden det sto det skulle legges ved søknaden. Jeg har jo ikke noe erfaring i det hele tatt, men en gang må jo bli den første, så jeg lurte bare på om det f.eks kunne være noe å skrive, at jeg er ny? Eller kanskje det mest sannsynlig er en svakhet.

Takk for svar =)

Det er jo verdt forsøket med å søke.

Hvis jeg var det ville jeg skrevet noe lignende:

Hei jeg er en gutt på ... år som ønsker og søke jobb hos dere.

Jeg har ingen erfaring/ har aldri hatt noen ordentelig jobb, men lærer fort.

Mine egenskaper:

-Glad i musikk

- Liker og hjelpe andre.

-Liker orden og ha det ryddig rundt meg.

--------------

Osv, tror ikke du trenger noen utdannelse for å få jobb der akkurat

Lenke til kommentar

Men hva skal jeg skrive på CVen? Jeg har jo ikke hatt noe jobb før, så jeg er litt usikker =/

Det står også at jeg skal legge ved mobilnr., hvordan skal jeg gjøre dette på en skikkelig måte?

Endret av axelpaxel
Lenke til kommentar
Men hva skal jeg skrive på CVen? Jeg har jo ikke hatt noe jobb før, så jeg er litt usikker =/

Det står også at jeg skal legge ved mobilnr., hvordan skal jeg gjøre dette på en skikkelig måte?

På den slags jobber tror jeg egentlig du kan drite i å søke dersom du ikke møter opp og ber om å få snakke med sjefen/personalsjefen der. I allefall om du ikke har noe erfaring fra før eller kjenner noen der. Skriv en grei søknad og legg ved karakterer fra videregående om du har, møt opp personlig og be om å få snakke med sjefen så du kan overrekke søknaden og gi et positivt inntrykk i form av at du viser initiativ og interesse for jobben.

Lenke til kommentar

Jeg kjenner en som søkte jobb på PK en gang de hadde rykket inn en jobbannonse i avisene her i Bergen. Han fikk beskjed om å komme på (det han trodde var) et intervju. Da han kom dit var det mange (20?) søkere som var samlet i et rom hvor de fikk utdelt en prøve for å teste musikk- og filmkunnskapene deres. Så vidt jeg forsto det ble de som klarte minstekravene innkalt til vanlige intervjuer.

Lenke til kommentar

For å være ærlig - du kan stort sett glemme å få deltidsjobb i platekompaniet. Det er hundretalls søkere pr stilling de lyser ut, og de filtrerer ut de som KAN musikk i tillegg til å være kvalifiserte mennesker.

Det er et EKSTREMT nåløye for å si det sånn :).

MEN - dagbladets guider er veldig veldig gode!

Lenke til kommentar
For å være ærlig - du kan stort sett glemme å få deltidsjobb i platekompaniet. Det er hundretalls søkere pr stilling de lyser ut, og de filtrerer ut de som KAN musikk i tillegg til å være kvalifiserte mennesker.

Det er et EKSTREMT nåløye for å si det sånn :).

MEN - dagbladets guider er veldig veldig gode!

Jaja, naturligvis. Men når det står ''studenter foretrekkes'', så kan de vel ikke regne med å få hundratalls med søknader fra folk som har gått på musikkskole i england etc. :p? Menmen, søknaden er sendt, så det kan vel ikke skade. Fulgte den på dagbøadet, og så litt mer på nettet, fant en del. Takk for svar alle sammen! :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Var på denne prøven igår; trodde jeg hadde litt peil på musikk; men nei da.. fikk alle rett på spill delen da tror jeg ^^ Uansett; denne prøven var så vannskleig som den ble beskrevet.

man får sp.mål som f.eks Hva het albumet som det og det bandet ga ut i Ulanbatur i 1949. hehe ikke lett alså. Du skal ha en stor del kunnskap om all type musikk for å klare denne prøven; i tilleg må du nødt til å ha en generel kunnskap om spill. Film delen burde du ha kunnskap om regissører, skuespillere o.l. Husker i allefall at et av film sp.målene var om david lynch =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...