Gå til innhold

Hjelp til design av hjemmeside-hvordan?

Anbefalte innlegg

Hei, har ikke prøvd meg på å lage hjemmesider på veldig mange år. Surret litt med det for kanskje 6-7 år siden, men kan ikke si at HTML kunnskapen min var overveldende...brukte mest Frontpage og noe annet surr hvis jeg ikke husker feil. Skal nå lage en hjemmeside om et arrangement for en vennegjeng. Av "tilleggsfunksjoner" skal siden skal inneholde et påmeldingsskjema til arrangementet, bildegalleri og et forum.

Er ikke et datageni, men føler at jeg kan klare det meste ved å lese et par guider osv, så er vel over middels kan man vel si.

Har dette forslaget som utgangspunkt. post-87059-1200334244_thumb.jpg

Ikke verdens beste akkurat, men er veldig åpen for endringer og forslag :!: Er litt usikker på om jeg vil ha en linkbar oppe eller på venstresiden. Er ikke forferdelig mye tekst som skal være på siden, litt historie om arrangementet, resultatlister osv.

Spørsmålet er hvordan jeg enklest kan få dette designet eller noe lignende på nett, slicing i PS og Dreamweaver, Joomla! eller kode fra grunn?

Har fikset påmeldingsskjema som er greit gjennom www.emailmeform.com. Skulle gjerne ønske at dette poppet opp i et eget vindu hvor størrelsen er tilpasset skjemaet, hvordan gjør jeg dette? Trenger også et bildegalleri som er oversiktlig og greit å endre litt, er plogger et godt alternativ? Forum bør også komme på plass etter hvert, men er ikke en første prioritet.

Ber ikke om at noen skal lage hele siden for meg, bare gi meg litt hjelp så jeg kan komme i gang selv :new_woot:

Edit: Endret en hel masse

Endret av Francesca_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kode fra grunn er det enkleste, men da må du kunne HTML/CSS. Kan du ikke dette, blir det garantert ikke lett eller så kult som det kunne blitt (dog designet ditt er litt ole brumm).

Finn din nærmeste Wordpress-geek, lei et webhotell og du blir helt sikkert fornøyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...