Gå til innhold

Rimelige mellomtoner til ombygning av cver! Tips!

Anbefalte innlegg

Hey, jeg tenkte at jeg kanskje skulle ha et lite "prosjekt" for å se om det gikk an å få den forbanna skrikete mellomtonen til Cerwin vega Ve-15f skiftet ut. Tenkte på max 1000 kr, men de må jo liksom klare henge med på like høyt volum. Så de bør ha samme impedance og samme følsomhet, og klare høy musikk.

Noen som har noen tips? Så på noen SEAS mellomtoner og mellombasser. SEAS er jo kjent for å ha veldig god mellomtone. Kom med tips ! Kommer til å vurdere alt :) Forresten noen som vet om det går an å bestille B&W mellomtoner?

Standardmellomtonene er:

5 1/4 tommer

Følsomhet: 95db

Impedance: 8 ohm

Hadde vært gøyt prosjekt dette :) Få trøkket til cv, og samtidig ha en fyldig mellomtone! Bedre kombinasjon en dette finnes ikke :) (iallefal ikke i min verden :roll: )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med du har prøvd å stille på forsterker og lydkilde. Etter hva jeg har erfart, så virker det som NAD og CV ikke er så veldig god match lydmessig. Av det jeg har hørt av CV+NAD anlegg, så har alle hatt diskant i skarpeste lage og litt "hard" mellomtone. Kanskje du skulle prøvd å teste de med en annen forsterker og lydkilde. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...