Effectiv Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Hey, jeg tenkte at jeg kanskje skulle ha et lite "prosjekt" for å se om det gikk an å få den forbanna skrikete mellomtonen til Cerwin vega Ve-15f skiftet ut. Tenkte på max 1000 kr, men de må jo liksom klare henge med på like høyt volum. Så de bør ha samme impedance og samme følsomhet, og klare høy musikk. Noen som har noen tips? Så på noen SEAS mellomtoner og mellombasser. SEAS er jo kjent for å ha veldig god mellomtone. Kom med tips ! Kommer til å vurdere alt Forresten noen som vet om det går an å bestille B&W mellomtoner? Standardmellomtonene er: 5 1/4 tommer Følsomhet: 95db Impedance: 8 ohm Hadde vært gøyt prosjekt dette Få trøkket til cv, og samtidig ha en fyldig mellomtone! Bedre kombinasjon en dette finnes ikke (iallefal ikke i min verden ) Lenke til kommentar
fhl Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Glem Seas! De har ikke noe som har høy nok følsomhet. Jeg ville godt for en 6" fra PA-verdenen, her er et utvalg: mellomtoner med høy følsomhet. Husk på at filteret må oppgraderes hvis ikke ting skal gå helt på tryne. Men idéen om å oppgradere CV med bedre mellomtone og gjerne diskant, er veldig god. Frode Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 (endret) Jeg vil helst slippe å måtte kutte større hull, tenkte bare å montere inni det gamle. Nytt delefilter er billig så det er ikke noe problem Endret 13. januar 2008 av Effectiv Lenke til kommentar
fhl Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Det er ikke prisen på filteret jeg tenker på. Hvis du bytter et element, må filteret bygges om for å passe til det nye filteret. Skal dette gjøres skikkelig, må du nok anskaffe deg måleutstyr. Frode Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Jeg er selv veldig nysgjerrig på hvordan man får av "waveguiden" på CV CLS-høyttalerne slik at man kommer til elementene. :| Om jeg en gang skulle finne på å bytte ut elementer eller delefiltre. Noen som vet noe? Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Regner med du har prøvd å stille på forsterker og lydkilde. Etter hva jeg har erfart, så virker det som NAD og CV ikke er så veldig god match lydmessig. Av det jeg har hørt av CV+NAD anlegg, så har alle hatt diskant i skarpeste lage og litt "hard" mellomtone. Kanskje du skulle prøvd å teste de med en annen forsterker og lydkilde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå