RandiA Skrevet 13. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2008 (endret) Litt vinter og nesten litt vår, dagens fototur gikk til Lade/Rotvoll. Disse tre bildene har jeg bare justert litt lys/kontrast på og rettet litt på horisonten. (Tror jeg har lært det nå fra dette forumet). Men det jeg kunne tenke meg kritikk på, er selvsagt hvordan jeg kunne ha tatt disse på en bedre måte, (det var uten stativ ja), og hva jeg etterpå eventuelt kunne ha gjort med de i Photoshop...tar imot all lærdoms-kritikk med takk. RandiA Bilde 1, (skulptur):AV:5, TV:1/160, ISO:400..byttet ut med nytt Bilde 2, (anker):AV:5, TV:1/60, ISO:400 Bilde 3, (ande-vik): AV:3,5, TV:1/100, ISO:400 Endret 14. januar 2008 av RandiA Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 13. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2008 Motiv nr 2 har forbedringspotensiale, kiunne kanskje ha blitt bedre med svart hvitt konvertering og mer kontrast. For bilde 1 kun du kanskje croppa bort menneskene og konsentrert deg om skulpturen, øke kntrasten enda mer og gjort om til svart hvitt. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. januar 2008 Her ble det mer farge av is-blå vinter, blenderåpningen var satt opp til 2,8, eksponerings-tid 1/25 og iso 100. Selv synes jeg den kalde isblå-fargen passet til motivet. RandiA Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 13. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2008 Første bildet er jo et ganske stilig motiv. Jeg ville prøvd å ta bildet uten folk i området og gjerne fra en vinkel der du ikke fikk buskene til høyre med, evt gått nærmere og lekt litt med utsnitt av kunstverket. Bilde 2 ser det ut for meg som om du har brukt blitz på, noe som opplyser nærmeste delen mer enn resten av ankeret. Bilde 3 ser jeg ikke helt poenget med. Hva er egentlig motivet? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. januar 2008 Bilde 2 ser det ut for meg som om du har brukt blitz på, noe som opplyser nærmeste delen mer enn resten av ankeret. Uppsss...ja sannelig har du rett, ser flash har gått av ja, hmmm.. RandiA Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. januar 2008 For bilde 1 kun du kanskje croppa bort menneskene og konsentrert deg om skulpturen, øke kntrasten enda mer og gjort om til svart hvitt. Ja, den er god....tok ett i samme "nyanser" uten folk som jeg kommer til å jobbe litt med ja. (Men jeg la inn det med mennesker for å illudere "søndagsturen" RandiA Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. januar 2008 Bilde 3 ser jeg ikke helt poenget med. Hva er egentlig motivet? Nei, det ble absuolutt ikke bra det bildet...men jeg tenkte jeg skulle få frem den vinterlige STEMNINGEN i and-bade-bukten på vinteren. Bare skape litt idyll, men det ble uklart og dårlig egentlig RandiE Lenke til kommentar
Napoleon XIV Skrevet 13. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2008 Jeg likte bilde 2 av det ankeret best. Du har brukt blits ser man og det svekker bildet litt etter min smak. Neste gang; ta flere bilder uten blits og eksperimenter gjerne med større blender for å få smalere DOF. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 14. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2008 Bilde 3 ser jeg ikke helt poenget med. Hva er egentlig motivet? Nei, det ble absuolutt ikke bra det bildet...men jeg tenkte jeg skulle få frem den vinterlige STEMNINGEN i and-bade-bukten på vinteren. Bare skape litt idyll, men det ble uklart og dårlig egentlig RandiE Kjenner igjen den tanken, er ikke lett å fange stemning på den måten selv om du føler den godt der og da. Har egentlig ingen gode råd på hvordan man skal få det til. Kanskje ved å konsetrere utsnittet om en mindre del av motivet eller ved å prøve en litt spesiell vinkel, feks langs bakken i vannkanten, jeg vet egentlig ikke, bare slenger ut noen tanker. Av de tre bildene synes jeg det er skulpturen som har mest potensiale dersom du skulle legge turen din dit igjen. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2008 Bilde 2 ser det ut for meg som om du har brukt blitz på, noe som opplyser nærmeste delen mer enn resten av ankeret. Uppsss...ja sannelig har du rett, ser flash har gått av ja, hmmm.. RandiA Det er nok ikke så dumt det; fordi du ellers ville fått en veldig utbrent himmel eller mer eller mindre helsvart stein/anker. Ulempen blir selvsagt gjenskinnet som du ser - forsterket av det våte overflaten. Det er forøvrig det bildet som jeg synes du var mest heldig med. Som det er foreslått av andre her, så er det en kandidat til en sort/hvitt konvertering. Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå