Føss Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Hei. Jeg har nå Asus Maximus Formula, men har vannkjølt CPU og GFX, jeg lurer på om jeg skal oppgradere til SE versonen siden den har vannkjølt NB, som er koblet til mostfet kjølerne etc. Men jeg lurer på om noen kan linke til noen tester eller om noen har personlige erfaringer. Takk. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Når det gjelder NB og MOSFET-kjøling, er det ikke kritisk med best mulig blokk, men heller en som fjerner varmen på en ok måte. Enhver blokk vil fjerne nok varme fra NB og MOSFET tilfredsstillende. Kanskje det eneste som bør gjøres er å bytte termisk pasta på NB. Lenke til kommentar
Propanelgen Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 (endret) Det mest uheldige med den heatpipe-løsninga er at den fører til at SB blir varmere enn nødvendig. Hvor mye det faktisk har å si blir vel rene spekulasjoner, men var noen på XS som rapporterte om ustabile SATA-disker (Nå kan jo det strengt tatt skyldes andre ting enn en noe varmere SB). Jeg har i alle tilfelle anskaffet fullt sett med chipsetblokker fra EK, som fungerer meget greit. Endret 14. januar 2008 av Propanelgen Lenke til kommentar
Føss Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 Takk for svar. Propanelgen: du kunne ikke linke til hvilke kjølere du bruker, hvis du har maxiumus formula? Lenke til kommentar
Propanelgen Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 EK-NB S-MAX Acetal (NB) EK-NB/SB ASUS 3 - Acetal (SB) EK-Mosfet ASUS 3a - Acetal x2 (MOSFET) Lenke til kommentar
wildf0x Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Har du allerede Maximus Formula er det ikke mye å hente på å anskaffe SE versjonen. Har SE versjonen selv. Blokka er riktig nok av "ok" kvalitet (full kobber), men viser seg at bare 60% av blokka hadde kontakt med chipen. Demonterte likså godt SB/NB, satte på ny pasta og en [EK-NB S-MAX Acetal] + en 40mm vifte på SB. Gikk ned med flere grader. Mitt tips er å spare de kronene på nytt HK og heller anskaffe en god vannblokk for NB. Men vær obs om du gjør dette å sjekke forums for tips om fjerning av kjøleribbene, de sitter godt fast etter at kortet har vert i drift en stund. Om den orginale Fuzion NB blokka kjøler de andre komponente, så tror jeg ikke det. SB gikk opp med 2-3 grader hos meg. Virket som om det ble litt mer varme overført med den fabrikerte løsningen. Lenke til kommentar
Føss Skrevet 15. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2008 Nok en gang, takk for svar. Men jeg vil helst bestille fra Norge så jeg slipper komplikasjoner med avgifter osv. så ser dette bra ut? NB http://www.microplex.no/product.aspx?pid=E...amp;mcat=14s278 SB http://www.microplex.no/product.aspx?pid=m...amp;mcat=14s278 MOSFET 2x http://www.microplex.no/product.aspx?pid=A...amp;mcat=14s488 virket som alle de passet utifra målen jeg har tatt på hovedkortet, er ikke helt sikker på den NB blokken, men men.. den så drit kul ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå