GLN Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Bare satt her å lurte, skal man eller skal man ikke spyle munnen med vann etter man har pusset tennene? Lenke til kommentar
Holten Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Jeg gjør alltid det, men har tenkt på det samme faktisk! Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Bare satt her å lurte, skal man eller skal man ikke spyle munnen med vann etter man har pusset tennene? Skyller man munnen med vann, skyller man jo vekk all fluoren og de gode stoffene fra tannkremen som virker positivt inn på tennene. På en annen side skyller man vel vekk litt bakterier også. Jeg vet ikke hva som er best jeg. Kanskje en tannlege kan svare bedre på det. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Man skal ha noe bakterier i munnen. Er en grunn til at tannleger ikke anbefaler den "Total"-greia, og det er fordi den tar knerten på en del bakterier som er kjekke å ha. Så derfor tror jeg det er dumt å skylle munnen etter tannpuss. Fluor skal man jo ha. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Hmm. Kjøpflurtabbeletter. Da får man fluoren og man blir kvitt all den vonde tannkremsmaken. Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Hvis jeg ikke hadde skylt munnen etter tannpuss så hadde det jo endt opp med at fluoren havnet i magen, og det er i alle fall ikke sunt... Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 (endret) Jeg vet ikke om man skal skylle munnen eller ikke, men jeg gjør hvert fall det. Synes ikke tannkrem smaken er noe god, pluss at jeg får en rar følelse i kjeften hvis jeg ikke spyler. Men hva som er riktig, det vet jeg ikke. Endret 13. januar 2008 av medlem-105082 Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 (endret) Trodde da egentlig alle spylte (men vet at det er noen som ikke gjør det). Kan ikke tenke meg å pusse tennene uten å skylle munnen, og gå rundt med tannkrem i munnen. Sliter man med dårlig ånde får man heller ta seg en tyggi. Endret 13. januar 2008 av Slurt-is Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Man skal ha noe bakterier i munnen. Er en grunn til at tannleger ikke anbefaler den "Total"-greia, og det er fordi den tar knerten på en del bakterier som er kjekke å ha. Så derfor tror jeg det er dumt å skylle munnen etter tannpuss. Fluor skal man jo ha. Grunnen til at colgate-tannkremer ikke anbefales av tannleger er at den inneholder triklosan. http://www.aftenposten.no/helse/article960537.ece Lenke til kommentar
eught Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Leste en plakat på tannlegekontoret en gang, etter det jeg kan huske skulle man skylle munnen lett én gang. Slik at man blir kvitt den "løse" tannkremen som er igjen. Jeg pleier alltid å gjøre dette, men er ikke sikker på om det er riktig. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Jeg drikker alltid et glass vann etter tannpuss. Jeg liker ikke smaken av tannkrem, er alt for friskt. Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Jeg skyller med tannskyll etter tannpuss. Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 (endret) Puss -> skyll -> fluormunnvann/fluortablett. Endret 14. januar 2008 av Skarstad Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Jeg synes det virker mest logisk å skylle etter pussen. Jeg gjør det iallfall, da jeg lever i troen om at det ikke er bra å rester av tannkrem liggende i munnen etter tannpuss. Lenke til kommentar
DeathBound Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Skyller man munnen med vann, skyller man jo vekk all fluoren og de gode stoffene fra tannkremen som virker positivt inn på tennene. På en annen side skyller man vel vekk litt bakterier også. Jeg vet ikke hva som er best jeg. Kanskje en tannlege kan svare bedre på det. Gode stoffer som xenoestrogener? No thanks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå