Xazz Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Hei! Er det noen som helst forskjell i overføring/reaksjonstid mellom et tastatur som benytter ps2 og et som er for usb? Tenker da på Counterstrike feks hvor hvert millisekund teller ca. - Xanoo Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 nah.. jeg bruker et trådløst ms-tastatur, og det funker helt greit, det. et tastatur skal tross alt bare si ifra at "knapp nummer 3 fra høyre er presset ned" og "oj, der slapp han jammen knappen, gitt", i motsetning til en mus som må oppdatere en halv fillion ganger per sekund. Lenke til kommentar
sonic boy Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 tror det blir litt hipp som happ... har aldri hørt om noe ytelses-forskjell. men skal du bruke det til spill, så bør du ligge unna trådløst.. det er pittelitt tregere... Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 men skal du bruke det til spill, så bør du ligge unna trådløst.. det er pittelitt tregere... eh, hva skrev jeg nettopp? trådløst tastatur funker helt fint, i motsetning til trådløs mus (den jeg fikk med tastaturet hakker, men den bruker jeg bare til fjernkontroll uansett). Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Han spørr jo etter ps2 vs usb da! Vil tru at det er ca det samme kva du brukar av det. Men du kan kjøpe deg tastatur som har usb + konverter til ps2 så kan du teste dette! Lenke til kommentar
qdos Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Jeg har en Logitech Cordless Desktop Optical pakke. På den trådløse tilkoblingsboksen er det støtte for både USB og PS2. Er den noen forskjell i hva som kreves av maskinvareressurser for de to? Vil den ene tilkoblingen gjøre systemet tregere enn den andre? Ja, jeg skjønner at det ikke vil ha noe å si i praksis. Det blir bare en teoretisk ytelsesforskjell, men så er jo mye av det som blir diskutert her inne teoretisk også... Og dessuten, gjør den ene tilkoblingen at maskinen blir 0.000000023% raskere, gå bruker jeg den. Jeg slipper jo å betale noe for det... Lenke til kommentar
sonic boy Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 sorry psilo.. - tenkte litt mye på mus. han spør jo kun etter tastatur, så da sier jeg meg enig. mitt trådløse tastatur funker brillefint det og. jeg reformulerer litt og viser til hw.no sin test av trådløse mus/tastatur pakker, der de skriver at endel av musene er litt trege i forhold til de med tråd. men de sier også at hvis man synes dette er et problem, så er man ganske sær... hvis man skal se helt teoretisk på det, så har jo usb større båndbredde enn ps2, og har derfor i teorien mulighet til å være raskere. på valg av mus vil dette kanskje ha noe å si, men neppe når det gjelder tastatur. men som cornel skriver, så har jo de fleste usb en ps2 converter, så jeg ville kjøpt meg det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå