Gå til innhold

Tastatur - usb eller ps2 ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en Logitech Cordless Desktop Optical pakke. På den trådløse tilkoblingsboksen er det støtte for både USB og PS2. Er den noen forskjell i hva som kreves av maskinvareressurser for de to? Vil den ene tilkoblingen gjøre systemet tregere enn den andre?

Ja, jeg skjønner at det ikke vil ha noe å si i praksis. Det blir bare en teoretisk ytelsesforskjell, men så er jo mye av det som blir diskutert her inne teoretisk også... Og dessuten, gjør den ene tilkoblingen at maskinen blir 0.000000023% raskere, gå bruker jeg den. Jeg slipper jo å betale noe for det...

Lenke til kommentar

sorry psilo.. - tenkte litt mye på mus.

han spør jo kun etter tastatur, så da sier jeg meg enig. mitt trådløse tastatur funker brillefint det og.

jeg reformulerer litt og viser til hw.no sin test av trådløse mus/tastatur pakker, der de skriver at endel av musene er litt trege i forhold til de med tråd. men de sier også at hvis man synes dette er et problem, så er man ganske sær...

hvis man skal se helt teoretisk på det, så har jo usb større båndbredde enn ps2, og har derfor i teorien mulighet til å være raskere. på valg av mus vil dette kanskje ha noe å si, men neppe når det gjelder tastatur.

men som cornel skriver, så har jo de fleste usb en ps2 converter, så jeg ville kjøpt meg det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...