Gå til innhold

Hvordan overklokke en E6850?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er "litt" da? Hva kjører den på nå? Den lar seg klokke mellom 3.5-4GHz, så sant du har maskinvare som støtter det.

Cluet er egentlig hovedkortet ditt, hvilket har du?

Jeg har sikkert ikke samme som du og ikke har jeg E6850 heller, så ikke regn med noen fasit fra meg, men andre vil sikkert vite hva slags hovedkort du har :)

Lenke til kommentar
Oki :)

Har ett asus p5k-e hovedkort :)

Jeg får ikke kjørt den høyere enn 3ghz.

Har du økt FSB i BIOS. Du må trolig også justere FSB på minne, sette et annet forholdstall. Du kan også prøve Autotuning med det hovedkortet.

Asu p5k-e skal ikke droppe ut på en FSB på 333 Mhz. Det skal ikke være problem å få klokket noe her. Men jeg har opplevd å få "svart" skjerm på andre Asus HK, dersom jeg ikke passet på å sette minne til et fornuftig valg før jeg startet klokking av FSB.

Lenke til kommentar
Er ikke så god på dette. Men det var kun en plass jeg kunne endre på noe.

Og den stod på maks som standart. Så skjønner ikke helt hvordan jeg skal få klokket mere.

Les i manualen til hovedkort under kapitlet om BIOS. Der finner du det meste beskrevet i forhold til hva du kan endre.

Lenke til kommentar

Jeg har en E6850 overklokket til 3,6 GHz med 1,3625 Volt til CPU. På et XFX nForce 680i LT. Jeg måtte inn på "system clocks" og stille inn "expert" på en innstilling før jeg fikk tilgang til FSB klokking. Man bør prøve å få 1:1 forhold mellom FSB og RAM hastighet. Min clock er på 400 MHz bus x 9 (CPU multiplier) = 3,6 GHz. Da har jeg 400 MHz på RAMen (som er stock speed på PC2-6400 RAM) x 2 (RAM multiplier). Dvs. 1:1 forhold mellom bus og RAM. Systemet ble testet med Prime95 og Everest og jeg fikk ingen errors. Temp målt med Everest: 54 grader full load på CPU, 58 grader på kjernen til CPU. Blue Orb II CPUkjøler. Men jeg har Phoenix BIOS. Slet også en del med å finne ut hvor jeg fikk "unlocket" økning av FSB. Se i manualen til hovedkortet ditt, evt. google problemet.. Funker som regel...

Jeg er ikke noen overklokkingsguru, men håper dette kan hjelpe deg noe :)

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...